چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دین اسلام

حوزه / اسلام ناب محمدی دینی منبسط و بسته نیست بلکه در همه زمینه های علمی حرف برای گفتن و راهنمایی بشر امروزی دارد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از شیراز حجت الاسلام والمسلمین عابدی در مراسم جشن هفته وحدت که در  مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد،ضمن عرض تبریک میلاد بابرکت خاتم الانبیاء و صادق آل محمد (ص) و همچنین تبریک هفته وحدت به همه مسلمین جهان بیان داشت: اولین کسی که این وحدت را ایجاد نمود و برآن تاکید فراوان داشت امام پنجم شیعیان امام باقر (ع) بودند ؛ در عصر حاضر نیز  امام راحل بنیانگذار فقید انقلاب نیزاین موضوع اساسی را در بین مسلمین احیاء کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش بیان داشت: در این دنیا کنونی دیگر از هیچ کس پذیرفته نیست که بدون علم وپژوهش زندگی کند . خصوصا از ما طلاب علوم دینی که در این باره به صراحت تمام در همین کتب امروزی حوزه های علمیه به این امر بسیار مهم اشاره های فراوانی در غالب حدیث و روایات مختلف از اهل البیت (ع) بیان شده است .

مدیر حوزه فارس افزود: اسلام ناب محمدی دینی منبسط و بسته ای نیست بلکه در همه زمینه های علمی حرف برای گفتن و راهنمایی بشر امروزی دارد و راهکارهای مختلفی برای هدایت و روشنگری دارد که کمی تعقل و تفکر و پژوهش در این دین مبین می توان آنها را استخراج کرد که البته این موضوع برعهده شما طلاب و علماء حوزه های علمیه است .
 

عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: اگر ما پژوهش و تعلم را در زندگی امروزی خود کاربردی کنیم، می توانیم سخنان خودرا به گوش جهانیان نیز برسانیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha