پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: امروز اسلام ناب در سایه انقلاب اسلامی مطرح است و حرکت حوزه هم باید با این رویکرد انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار صمیمانه با طلاب مدارس علمیه بجنورد، با بیان اینکه اسلام اصیل و ناب در سایه انقلاب اسلامی در جهان مطرح است، ابراز کرد:‌ حرکت حوزه های علمیه نیز باید با این رویکرد انجام شود که مقام معظم رهبری نسبت به آن مطالبی بیان فرموده اند.

وی به چهار محور مدنظر رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: فقاهت، اجتهاد و مجتهد پروری همان امر مهمی است که ایشان بیان فرموده اند و ما باید تلاش کنیم که این اصل اساسی محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه رسیدن به تربیت مجتهدان عامل، عالم، پارسا و پاسخگو به جامعه، کار و فعالیت همگانی را می طلبد، اظهار کرد: برای اینکه یک طلبه مجتهد شود، باید از ابتدای طلبگی برنامه ریزی کرده و مبتنی بر عمق و تحلیل، حرکت اجتهادی را دنبال کند.

وی افزود: ‌خوب درس خواندن برای رسیدن به اجتهاد مهم است و از طرفی طبق دستور آموزه های دینی، هر کاری که انسان می خواهد انجام دهد، می بایست محکم، با قوت و قدرت انجام شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، ویژگی روزآمدی و کارآمدی را در مسیر تحول مورد توجه قرار داد و گفت: حتی در مطالعه کتاب ها باید دقت کرد که علم مفید و موثر برای انسان کسب شود تا کارآمدی و روزآمدی به همراه داشته باشد.

وی به فعالیت بخش مشاوره تحصیلی و مطالعاتی برای طلاب اشاره و خاطر نشان کرد:‌امیدواریم به گونه ای باشد که طلاب دانش های مفید و نافع را انتخاب کنند تا تحول در میان آنان و مردم ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اهمیت علوم عقلی در تحصیل طلبگی، اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری به تهاجمات و شبهه افکنی های بین المللی امروزه اشاره و تاکید می کنند که باید به دفاع پرداخت و این امر با علوم عقلی و فکر و اندیشه ای که پشتوانه و تبیین کننده یک مرام و مسلک دینی باشد، ایجاد می شود.

وی اصل و فعالیت دیگر مدنظر مقام معظم رهبری را ارتقای آگاهی های سیاسی و بصیرت خواند و بصیرت افزایی را موجب دور شدن از دام دشمن عنوان کرد و گفت:‌ نفود یکی از اموری است که امروز حوزه های علمیه را هدف قرار داده و به طور مثال شیعه انگلیسی با حرف هایی شرم آور درباره تشیع مطالبی بیان می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه بحث اخلاق را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: انسان های وارسته، خودساخته و متخلق استاد اخلاق محسوب می شوند و باید از اینگونه افراد بهره برد.

مدیر حوزه علمیه خراسان قرآن و اخلاق را دو گزینه ای دانست که رسول خدا(ص) با استفاده از آن رسالت خود را انجام دادند و آنچه که بعثت را شتاب داد و مانند یک آهن ربای بزرگ همه را به سمت خود جذب کرد، اخلاق بود که این امر معجزه ایشان محسوب می شود.

وی درباره تحول گفت: مسئولان و طلاب حوزه علمیه در این زمینه نقش دارند و به همیت علت باید گفت که تحول توسط طلاب علوم دینی محقق می شود.

حرکت تبلیغ اربعین و دهه آخر صفر، بصیرت افزا بود

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور مبلغان این حوزه در ایام اربعین در عراق، گفت: یکی از برکات حرکت بی نظیر حوزه علمیه خراسان در اربعین حسینی، افشاگری و ترد عوامل نفوذی در آن حرکت بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: کار تبلیغ اربعین و دهه آخر صفر بی نظیر بود که حرکتی حسینی و شکیل و زیبا را شکل داد و همه برادران  و خواهران حسین وار به امر تبلیغ پرداختند.

وی تاکید کرد:‌حرکت فرهنگی تبلیغی در این دو مقطع حماسه آگاهی بخش و بصیرت افزایی بود که حوزه علمیه خراسان به آن افتخار می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، نسبت به حوزه علمیه خراسان شمالی، ابراز کرد: طلاب این حوزه آمادگی و استعداد خوبی دارند و می بایست نسبت به رشد آن اهتمام داشت و برنامه مناسب ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha