جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، پژوهشگران جوان، نهال‌هایی هستند که اساتید حوزه آن‌ها را رشد داده و تربیت می‌کنند؛ به همین دلیل مهم‌ترین وظیفه اساتید، به حرکت درآوردن موتور پژوهش در طلاب برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تبریک روز پژوهش به طلاب جوان، با بیان اینکه پژوهش تلاشی هدفمند در راستای تولید علم و دانش است، اظهارداشت: کار پژوهشی باید در راستای رفع نیاز و حل مشکلات جامعه انجام شود و پژوهشی که در حوزه فردی بدون نگاه به نیاز جامعه، شکل گیرد، قطعاً مفید و ثمربخش نخواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه علمیه خوزستان برای کیفیت‌ بخشی به جایگاه پژوهش در مدارس علمیه، تصریح کرد: به فضل الهی حوزه‌های علمیه خوزستان قدم‌های جدیدی در بخش تربیت طلاب برای نیازهای آینده کشور برداشته که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد استقبال بیش از پیش طلاب و اساتید نسبت به مسائل پژوهشی و همچنین نگارش مقالات با کیفیت‌تر باشیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به گسترش پیشرفت‌های علمی و ضرورت پاسخ‌گویی به نیازهای علمی جامعه، گفت: با توجه به اینکه امروزه پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی بسیار گسترده بوده و شاهد تلاش فرهیختگان در علوم گوناگون هستیم، طبیعتاً ضرورت‌های جدیدی در جامعه ایجاد می‌شود که طلاب و حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی این نیازها باشند؛ به همین دلیل تعمیق نگرش طلاب به موضوعات دینی یکی از برنامه‌هایی است که حوزه علمیه برای خود تعریف کرده و اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، جشنواره علامه حلی را یکی از بهترین روش‌ها برای سوق دادن طلاب جوان به انجام فعالیت‌های پژوهشی دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه هشت سال از زمان برگزاری جشنواره حلی می‌گذرد، متأسفانه استان خوزستان نتوانسته بود آن‌طور که شایسته است در این جشنواره شرکت کند، اما از سال گذشته پژوهش‌های خوبی توسط طلاب جوان استان صورت گرفت و در اولین سال برگزاری جشنواره استانی، بیش از ۶۰۰ اثر از مجموع طلاب خواهر و برادر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعدادی از آن‌ها حائز رتبه برتر شدند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، ایجاد انگیزه در طلاب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی از سوی اساتید را یک اقدام مهم برشمرد و اظهارداشت: پژوهشگران جوان، نهال‌هایی هستند که اساتید حوزه آن‌ها را رشد داده و تربیت می‌کنند؛ به همین دلیل مهم‌ترین وظیفه اساتید، به حرکت درآوردن موتور پژوهش در طلاب برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی پژوهش در مدارس علمیه، از اقدامات مهم اساتید حوزه است، گفت: کار یک استاد محقق و پژوهشگر با یک پژوهشگری که خارج از حوزه‌های علمیه مشغول فعالیت است و دستی بر آتش تعلیم و تربیت ندارد بسیار متفاوت است. لذا انتظار می‌رود اساتید حوزوی در حوزه تولید علم و پژوهش، فرهنگ‌سازی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha