جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام غبیشاوی ، امام جمعه ماهشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام غبیشاوی با اشاره به وظیفه حوزه‌های علمیه در تقویت وحدت بین مسلمین، اظهارداشت: امروز مهم‌ترین سنگری که می‌تواند از وحدت بین مسلمین حفاظت کند، سنگر حوزه است و باید سنگربانان این عرصه، با تبلیغ سینه‌به‌سینه و فعالیت در شبکه‌های مجازی، به افزایش همدلی و وحدت مسلمانان کمک کنند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام‌جمعه ماهشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه روحانیت و نخبگان و سایر مسئولین باید موضوع وحدت را از طرق مختلف در بین جوانان گسترش دهند، اظهارداشت: ما باید از زبان هنر و ساخت فیلم‌های مناسب و استفاده از فضای مجازی موضوع وحدت را به نسل جوان منتقل کنیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر پرهیز از شعارزدگی در مقوله وحدت، گفت: با توجه به گذر زمان و پیشرفت علم و دانش باید راهکارهای ما برای انتقال موضوع وحدت به روز باشد و با بازتاب انسجام وحدت و نتایج آن میان جامعه، به وحدت هرچه بیشتر مسلمانان کمک کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشی بی‌بدیل در انسجام اسلامی ایفا کرده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری با هوشیاری خاص، حوادث جهان را به‌خوبی رصد کرده و هر آنچه که وحدت مسلمانان را خدشه‌دار کند، از طریق بیانات مختلف روشنگری می‌کنند.

امام‌جمعه ماهشهر، یکی از موسم‌های وحدت‌آفرین مسلمانان را فریضه «حج» عنوان کرد و گفت: از آنجایی که حضور مسلمانان در مکه  زمینه‌ساز اتحاد مسلمین بود، حکومت منحوس آل سعود، با دسیسه افکنی، مانع این حضور گسترده شد و فجایع بزرگی که همگان از آن اطلاع دارند را آفرید.

حجت‌الاسلام غبیشاوی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برای وحدت بین مسلمین، تصریح کرد: امروز دشمن با بهره‌گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، در تلاش برای ایجاد شکاف میان امت اسلامی است که ضروری است حوزه‌های علمیه نیز در این عرصه نقش‌آفرینی کرده و همچون گذشته مانع شبکه افکنی دشمنان شوند و به اتحاد بیش‌ازپیش مسلمانان کمک کنند.

وی با اشاره به اقدامات تفرقه‌افکنانه استعمار پیر در منطقه، گفت: امروز استکبار جهانی و بخصوص انگلیس دغل‌کار با حربه«تفرقه بی انداز و حکومت کن» میان کشورها نفوذ کرده و خواهان جدایی مذاهب مسلمان از یکدیگر هستند، که باید علمای اسلامی با واکنش‌هایی جدی و قاطع، برخورد لازم را اعمال کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به فرقه انحرافی وهابیت و جریان‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: استکبار و کشورهای حامی او، برخی فرق انحرافی همچون وهابیت را ایجاد کرده‌اند تا جلوه‌ای بد از مسلمانان را به معرض جهانیان گذاشته و مسلمین را انسان‌هایی وحشی و عقب‌افتاده و البته جنگ‌طلب فرض کند؛ اما خوشبختانه با جریان مقاومتی که در کشورهای اسلامی به‌ویژه سوریه و عراق شکل گرفت، امروز این توطئه نیز به رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای خنثی و زمان نابودی آن، بسیار نزدیک است.

حجت‌الاسلام غبیشاوی در پایان با اشاره به وظیفه حوزه‌های علمیه در تقویت وحدت بین مسلمین، اظهارداشت: امروز مهم‌ترین سنگری که می‌تواند از وحدت بین مسلمین حفاظت کند، سنگر حوزه بوده و باید سنگربانان این عرصه، با تبلیغ سینه‌به‌سینه و فعالیت در شبکه‌های مجازی، به افزایش همدلی و وحدت مسلمانان کمک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha