سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی السندی

حوزه/ سید مرتضی السندی درگیری مردم با آل خلیفه را یک درگیری ریشه ای و وجودی دانست و افزود: بحرین یا جای ما است یا جای آل خلیفه.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی السندی از سران جریان الوفاء الاسلامی بحرین روز گذشته در نشستی سیاسی در شهر مقدس قم بر ضرورت احیاء سالروز عیدالشهدا در بحرین تاکید کرد.

وی افزود: البته رژیم آل خلیفه در گذشته اقداماتی برای از بین بردن این روز و این تاریخ انجام داد، زیرا این روز با سالروز جشن های به حکومت رسیدن آل خلیفه همزمان است، اما با اصرار و پافشاری مردم، این روز همچنان زنده است و به عیدالشهدا معروف است.

سید السندی در ادامه سخنان خود به شهادت دو شهید بحرینی به نام های هانی الوسطی و هانی خمیس در 17 دسامبر 1994 به عنوان مبدأ عیدالشهدا اشاره کرد و گفت: در آن زمان برخی در مورد شهید بودن این دو نفر تردید داشتند، اما شیخ عبدالامیر الجمری بر شهید بودن این دو نفر تاکید کرد.

این روحانی انقلابی خاطر نشان کرد: ما اکنون در عید این شهدا هستیم و بر این باوریم که مساله شهدا به خانواده و منطقه آنها محصور نمی شود، بلکه شهدا متعلق به تمام مردم هستند و ما وظیفه داریم این روز را زنده بداریم و راه شهدا را ادامه دهیم که همان راه پیروزی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود درگیری مردم با آل خلیفه را یک درگیری ریشه ای و وجودی دانست و افزود: بحرین یا جای ما است یا جای آل خلیفه.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha