پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مفخمی دفتر امور صیانتی حوزه

حوزه/ دوره مهارت افزایی وتربیت مربی فضای مجازی با عنوان« آسیب های فضای مجازی و راههای برون رفت» ویژه طلاب در قم آغازشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام  مفخمی در افتتاحیه دوره مهارت افزایی و تربیت مربی فضای مجازی  ویژه طلاب که به همت مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه و در محل  معاونت تبلیغ حوزه در قم برگزارشد، به اهداف دشمن در شرائط کنونی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با دشمنی مواجه هستیم که باتمام قوا به صحنه آمده  است و می خواهد با افکاراسلامی  و شیعی مقابله کند،‌لازم است برای مقابله با دشمن برنامه ریزی و طراحی حساب شده در مباحث فکری و عقیدتی و پاسخ به شبهات کرد.

 مدیر دفتر امور پیشگیری وصیانتی حوزه افزود: با دشمنی به نام آمریکا مواجه هستیم که حکومت آن متشکل از دو عنوان لیبرال و دمکراسی است و لیبرال هم دارای مبانی انسان گرایی، عقل گرایی، تجردگرایی، تجربه گرایی و اعتقاد به خودمختاری است.

وی بیان داشت: مبانی لیبرال در حقیقت ضد وحدت گرایی، انحصار گرایی، ضد نخبه گرایی  است؛ این مبانی نشان می دهد جامعه اسلامی با دشمنی مواجه است و  می خواهد با تمام  اندیشه و افکار آن بجنگد.

مدیر دفتر امور پیشگیری و صیانتی حوزه راه کارهای مقابله با جنگ نرم را باور داشتن، مهندسی و تشکیل اتاق فکر، تقویت فریضه امربه معروف و پیروی از ولایت فقیه  عنوان کرد.

وی به بیانات رهبر انقلاب در مقابله دشمن ورسالت حوزویان اشاره کرد و بیان داشت: برای مقابله با دشمن، لازم است حوزه  محاسبات در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

 حجت الاسلام مفخمی در ادامه به معرفی مرکز امور صیانتی حوزه پرداخت و با بیان اینکه این مرکز متشکل از دو  دفتر  امور مطالعاتی و پیشگیری و آسیب شناسی و دفتر آموزش و پیشگری است،  بیان داشت: اهداف کلی  این دو دفتر حفظ و صیانت از کیان روحانیت در مقابله با دشمن، آگاهی بخشی، کاهش آسیب و  ایجاد یاس در دشمن در مقابله با حوزه می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha