جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از بزرگان جهان اسلام خواست تا با تقویت وحدت در میان امت اسلام، در مقابل ستمگران و تروریست ها بایستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی، صبح امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت: هرگونه گفتار و رفتاری که منشاء پراکندگی و نزاع در جامعه اسلامی شود با تعالیم اسلامی و شریعت نبوی در تضاد است.

عضو خبرگان رهبری افزود: وظیفه همه مسلمین و پیرامون ادیان الهی، دعوت به وحدت و تلاش در جهت حفظ آن و مقابله با هر رفتاری است که موجب چند دستگی اهل ایمان می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: پدیده تکفیر و نفی مسلمانان پدیده ای ضد اسلامی است؛ پیامبر اکرم(ص) تاکیدات بسیاری در خصوص پرهیز از این عمل زشت بیان کرده اند.

وی تصریح کرد: فرقه گرایی در میان جامعه اسلامی در چند سال اخیر از توطئه های آمریکا و اسراییل است که باید آنها را شناخت و در مقابل آنها ایستاد.

آیت الله اراکی عنوان کرد: امروزه حقایق میدانی که با اقرار دشمنان اسلام نیز تایید شده است این حقیقت را بیش از پیش آشکار کرده است که ماهیت اسلام ستیز و خصمانه دشمنان نسبت به اسلام و جامعه اسلامی همچنان در جریان است.

وی افزود: با این وجود موضع گیری هایی از برخی شخصیت ها در حمایت از این گروه ها دیده می شود که باعث تاسف است؛ عجیب اینکه این شخصیت ها به جای محکوم کردن استکبار بپردازند، جنایات این قدرت ها را توجیه می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مثلث شوم آمریکا، اسراییل و انگلیس به دنبال حمایت از رژیم نامشروع صهونیست هستند؛ مساله فلسطین، مساله خاک و مردم فلسطین نیست، زیرا چنگ اندازی دشمنان به فلسطین برای سلطه و غارت ثروت ها و تسلط بر مقدرات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی همه مسلمانان است.

وی با بیان این که وظیفه همه فعالان اسلامی است که در حمایت از مردم فلسطین و جریان مقاومت بپردازند، ابراز داشت: تحولاتی که امروز در غرب و آمریکا شاهد هستیم آن است که دروان گردنکشی مستکبران رو به پایان است؛ این تحولات، آغاز دوره جدیدی که آغاز اقتدار جبهه مقاومت است را روایت می کند.

آیت الله اراکی افزود: پیروزی جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و بالندگنی جمهوری اسلامی که محور اصلی مقاومت است، نشان آن است که تحقق وعده الهی در پیروزی مسلمانان نزدیک است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به این که جامعه اسلامی و محور مقاومت باید خود را برای شرایط جدید و دوران همگرایی بین مسلمانان آماده کند، گفت: امروزه در بحرین، سوریه، عراق، میانمار و نیجریه شاهد کشتار مردم هستیم؛ از دیگر سوی در کشورهایی چون عراق و سوریه و لیبی و ترکیه و افغانستان و پاکستان شاهد فعالیت های تروریستی هستیم که ریشه کنی این ستم و ترویستم در چارچوب همگرایی کشورهای اسلامی ایجاد میشود.

وی تصریح کرد: تلاش مثلث شوم، برای ایران هراسی و شیعه هراسی در راستای ایجاد اختلاف برای ایجاد بذر کینه در میان کشورها است که باید همه کشورهای منطقه برای مقابله با آنها یکدل شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha