سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ کنگره نکوداشت آیت الله العظمی  مظاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: جنبه ولایی حضرت آیت الله مظاهری بی بدیل است، من کمتر سخنرانی از معظم له سراغ دارم که سخن و توصیفی از رهبری نداشته باشند، برای چنین مرجعی باید به حق کنگره بین المللی و ملی برگزار کنیم، ولی چه کنیم که بضاعت ما کم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری که درتالار اهل بیت(ع) اصفهان در حال برگزاری است، با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) مبنی براینکه  «إنَّ مَثَلَ العُلَماءِ فِي الأَرضِ كَمَثَلِ النُّجومِ فِي السَّماءِ، يُهتَدى بِها في ظُلُماتِ البَرِّ والبَحرِ، فَإِذَا انطَمَسَتِ النُّجومُ أوشَكَ أن تَضِلَّ الهُداةُ؛ منية المريد / مثَل دانشمندان در زمين، مانند ستارگان در آسمان است كه در تاریکی ‌های صحرا و دريا به آن‌ها راهيابى می‌شود، پس هرگاه ستارگان ناپديد شوند، بیم آن می رود که رهيافتگان گمراه شوند»، اظهار داشت: همواره در روی زمین مردم باید در کنار علما باشند و گمان نکنند با یادگیری مسائل اعتقادی و احکام، دیگر احتیاجی به علمای دین ندارند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مردم باید در هر لحظه در هر امری از زندگی و مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشه راه را از علمای دین دریافت کنند،  گفت: اگر علما که چراغ های راهنما و هدایت هستند، خاموش شوند، مردم راه را گم خواهند کرد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: معتقدم حضرت آیت الله مظاهری مصداق بارز این حدیث نبوی است؛ خصوصا حضور این مرجع عالی قدر عامل هدایت بیشتر مردم اصفهان شد و همچنین از دیگر برکات حضور ایشان،  احیای حوزه علمیه کهن اصفهان پس از فوت بزرگانی چون آیت الله صافی و آیت الله خادمی است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امروز باید نسبت به تدابیر رهبر معظم انقلاب و ذوق و سلیقه مردم عالم دوست اصفهان که منجر به حضور حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان شد، شکرگزار بود. این عالم ربانی با ایثار بزرگ خود از شهر قم مهد مرجعیت شیعه به اصفهان هجرت کردند و برکات زیادی را برای مردم استان به ارمغان آوردند.

وی با تاکید بر این که حضرت آیت الله مظاهری شخصیتی جامع است و منحصر به بحث اخلاقی نمی شود، ابراز داشت: این مرجع تقلید در فقه، اصول، اخلاق، تفسیر، عرفان، فلسفه و ... صاحب نظر بوده و درجه اجتهاد دارند و براساس روش های تحقیقی به این درجه رسیده اند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: جنبه ولایی این مرجع عالی قدر بی بدیل است، من کمتر سخنرانی از معظم له سراغ دارم  که سخن و توصیفی از رهبری نداشته باشند، برای چنین مرجعی باید به حق کنگره بین المللی و ملی برگزار کنیم، ولی چه کنیم که بضاعت ما کم است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: همت والای این مرجع عالی قدر در تدریس دروس خارج فقه حوزوی روزانه، اقامه نماز جماعت در سه وقت و برگزاری مستمر هفتگی مجالس تفاسیر قرآن و اخلاق دراین سن بی نظیر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha