جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام متوسل

حوزه/ مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های یزد به مناسبت همزمانی هفته وحدت و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، این وحدت را یادگار امام خمینی(ره) و ناشی از اسلام شناسی امام دانست و گفت: آزادی حلب یکی از برکات وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام محمدحسین متوسل مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های یزد در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در جمع دانشجویان دانشگاه یزد اظهار کرد: هفته وحدت از یادگارهای امام راحل است زیرا که امام، یک اسلام شناس قوی بود و حفظ وحدت اسلامی را بسیار مهم می‌دانست. 

وی با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمعا و لا تفرقوا» گفت: امام به عنوان یک دانشمند و اسلام شناس جامع و کامل با بهره گیری از این معارف، وحدت بین شیعه و سنی را ایجاد کرد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای یزد خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت از سوی حضرت امام، مولودهای با برکتی از جمله سقوط رژیم شاهنشاهی، تأسیس جمهوری اسلامی، پیروزی در جنگ تحمیلی و... رابه همراه داشت.

حجت الاسلام متوسل بیان کرد: اگر امروز حلب آزاد شد، سوریه و بغداد سقوط نکردند، اینها همه از نتایج و برکات وحدت شیعه و سنی است.

وی جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه را مهم توصیف کرد و افزود: ایران یک قدرت تأثیرگذار در منطقه است و اگر کسی بخواهد خارج از گفتمان منطق عمل کند، ایران و همه آزاد مردان جهان، مقابله خواهند کرد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha