پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختاری حوزه هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: بزرگترین میراث انبیاء برای علما و روحانیون هدایت جامعه است که برای تحقق این مهم باید تمام اعمال و رفتار ما هدایت گرانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله مختاری در همایش روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: ما باید بدانیم که علما وارثان انبیا و پیامبران هستند اما باید توجه داشت ارثی که از این بزرگان برده ایم فقط منوط به لباس و پوشش نیست بلکه ما وظیفه ی خطیر هدایت را از پیامبران به ارث برده ایم که باید با تمام توان در رسیدگی به این مهم بکوشیم.

وی ادامه داد: انبیا تمام لحظات عمر پر برکتشان  را به هدایت و دستگیری از مردم گذرانده اند و این امر فقط محدود به زمانی که در منبر یا مسجد بوده اند نبوده، بلکه تمام حرکات و لحظات عمرشان حاوی درس های مهم بوده است.

مدیر حوزه  علمیه هرمزگان اظهار داشت:تک تک شئونات زندگی ما باید آمیخته به اخلاقیات و برای عملی کردن وظیفه هدایت باشد و در تمام ابعاد زندگی باید ابعاد هدایتی داشته باشیم زیرا رفتار و منش ما انسان ساز است .

حجت الاسلام مختاری اذعان داشت: کار روحانیت بر بالای منبر و کلاس درس نیست، بلکه کار ما در پائین منبر و در جامعه نیز است، ما باید بتوانیم با اعمال و رفتار پسنیده ی خود دلهای مردم را جذب کنیم و چنانچه با رفتارمان توانستم دلها را مجذوب خود کنیم درآن صورت گفتار ما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروزه قدرت نرم از ارزش بیشتری نسبت به قدرت سخت برخوردار است چنانچه در جامعه  اسلامی شاهد هستیم که قدرت نرم در دست مقام معظم رهبری قرار دارد و این قدرت بر اثر طاعت خداوند تبارک و تعالی و رفتار های انسان ساز به دست می آید.

مدیر حوزه  علمیه ی هرمزگان با اشاره به اهمیت کار روحانیون عقیدتی و سیاسی ،خاطر نشان کرد: روحانیونی که در امر خطیر عقیدتی و سیاسی مشغول به فعالیت هستند باید بتوانند سلامت مجموعه ی نیروی انتظامی را حفظ کنند چرا که وجود یک فرد خطا کار در مجموعه نیروی انتظامی می تواند تبعات بدی برای کل مجموعه و نظام اسلامی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: روحانیون باید پناه مردم و جامعه باشند و در کنار مردم بمانند و در راستای حل مشکلات آنها بکوشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha