جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنفرانس نقش گروه های افراطی در تفرقه امت اسلام

حوزه/ العواری گفت: تروریست ها تنها برداشتی که از جهاد دارند کشتار انسان ها و ارتکاب جنایت است و بر این اساس آنها در جهل مرکب هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالفتاح عبدالغنی العواری رئیس دانشکده اصول دین الازهر روز گذشته در نشستی با عنوان نقش جنبش های افراطی در تجزیه و تفرقه امت اسلامی که توسط انجمن فارغ التحصیلان الازهر برگزار شده گفت: جهان امروز این سؤال را مطرح می کند که آیا اسلام چیزی است که علمای مسلمان می گویند یا آن چیزی است که صفحه تلویزیون ها نشان می دهد؟!

وی افزود: امت اسلام از مشکلات متعددی رنج می برد، اما واقعیت این است که اسلام دین خوش رفتاری و اخلاق است و این در حالی است که تررویست ها و افراطیون تنها چیزی که از اسلام فراگرفته اند جهاد است و همین باعث شده معنویات جوانان آنها از بین برود و تعجبی نیست اگر جهان با مشاهده این گروه ها از اسلام بترسد؛ چراکه بلای افراطیون اکنون در همه جا گسترش یافته است.

العواری در ادامه سخنان خود با اشاره به گستردگی مفهوم جهاد در اسلام و تفاوت آن با مفهوم جنگ گفت: مفهوم جهاد در اسلام، دین و دنیا و تمام ابعاد زندگی را در بر می گیرد و از این رو مخاطب آن فرد و جامعه  با تمام جوانب فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آنها هستند و علاوه بر این در مورد نفس و شهوت ها و وسوسه شیطان نیز از مفهوم جهاد استفاده شده، اما تروریست ها تنها برداشتی که از جهاد دارند کشتار انسان ها و ارتکاب جنایت است و بر این اساس آنها در جهل مرکب هستند.

وی خاطر نشان کرد: آیات زیادی در قرآن وجود دارد که ما را به مسالمت و مهربانی و گذشت فرا می خواند و برخی از آیات قرآن نیز اجبار انسان ها به پذیرش دین را ممنوع دانسته و فرموده «لا إکراه فی الدین» و بر این اساس تنها جنگ مشروع در اسلام جنگ برای دفاع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha