شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ناصری

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی ازدلایل افزایش طلاق در جامعه را افزایش سن ازدواج دانست و گفت: متأسفانه سبک زندگی اسلامی به دانش آموزان اموزش داده نمی شود و این مسئله آسیب های اجتماعی را در آینده در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر امروز، در اختتامیه نخستین همایش ملی خیرین و توسعه ملی کشور که به میزبانی یزد و با حضور ۱۷۰ نفر از مسئولان کشوری و استانی به میزبانی یزد برگزار شد به تشریح ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی پرداخت.

وی با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق بیان کرد: بالارفتن سن ازدواج باعث تغییر نگرش جوانان و ایجاد بدبینی بین زوجین می شود که در بسیاری موارد طلاق را در پی دارد.

امام جمعه یزد یکی از اهداف دشمنان در تهاجم فرهنگی مرتبط با خانواده را گسترش فرهنگ زندگی تکنفره و یا زندگی با حیوانات عنوان کرد و افزود: این نوع سبک زندگی آسیب هایی را به دنبال دارد و محبت و مهربانی را از زندگی انسان دور می کند و دوری انسان ها از یکدیگر افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

آیت الله ناصری، حل مشکلات و آسیب های اجتماعی را درونی و از بطن جامعه توصیه کرد و گفت: تنها دولت ها نمی توانند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کنند، بلکه باید مردم خودشان به فکر برطرف کردن مشکلات باشند و در راستای برطرف کردن آنها قدم بردارند.

وی، دوران دانش آموزی را برای فراگیری سبک زندگی اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: متأسفانه سبک زندگی اسلامی  در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده نمی شود و مدارس تنها به دروس علمی می‌پردازند که می توانند آسیب های اجتماعی را در آینده افزایش دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، یکی از آفات عرصه فضای مجازی برای خانواده ها را اختصاص وقت زیاد والدین در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: وقتی والدین شاغل در وقت حضور در منزل به فضای مجازی بپردازند و از فرزندان غافل شوند؛ فرزندان آنها به دنبال شخصی در خارج از خانه برای دوستی و ارتباط می روند و بی مهری اعضای خانواده نسبت به یکدیگر بیشتر می شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha