جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: منشور حوزه انقلابی و حرکت های تحولی در دست تهیه است و ما به دنبال این هستیم که مسائل مربوط به حوزه انقلابی را در جامعه اسلامی و حوزه ها تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از خراسان شمالی، حجت الاسلام والسملمین سیدمصباح عاملی، امروز در آیین اختتامیه اجلاس مدیران حوزه های علمیه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در بجنورد اظهار داشت: منشور حوزه انقلابی و حرکت های تحولی در دست تهیه است و ما به دنبال این هستیم که مسائل مربوط به حوزه انقلابی را در جامعه اسلامی و حوزه ها تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه اگر حوزه علمیه انقلابی نماند در خطر انحراف از انقلاب اسلامی قرار می گیرد افزود: حوزه های انقلابی شامل مبانی انقلاب بوده که خدا محوری، کرامت انسانی، حاکمیت دینی و عینت بخشیدن به ارزش ها از اهداف مبانی انقلاب به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اجرای طرح تحول و حوزه انقلابی در حوزه های علمیه نیز گفت: در این راستا یک کار خوبی که در دست اقدام است تهیه منشور حوزه انقلابی و حرکت های تحولی بوده که با کمک هر شهرستان و منشور پیشنهادی آنها برای تحول و مشارکت تمام مسئولان و مدیران حوزه های علمیه، منشور حوزه انقلابی و حرکت های تحولی از سوی حوزه های علمیه آماده می شود.

وی اظهار داشت: به وسیله منشور حوزه انقلابی و حرکت های تحولی می توانیم نقشه راه ایجاد کنیم که این حرکت مبتنی بر زیرساخت هایی بوده که شامل؛ برنامه جامع و روزآمد و روش مناسب، فناوری پیشرفته، عامل انسانی و فضای متوسط است که این ها از جمله زیرساخت های تحول هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه ما باید نظام سازی کرده و در هر حوزه باید برنامه جامع داشته باشیم، گفت: البته در ارتباط با نظام سازی اقدامات زیادی توسط کمیسیون های مختلف حوزه های علمیه انجام شده است.

 حجت الاسلام والمسلین عاملی با بیان اینکه نگاه تحولی و حرکت های تحولی در این حوزه در حال شکل گیری است، افزود: اگر این فرآیند را مورد توجه قرار دهیم در بسیاری از کارها و برنامه ها توفیق کسب خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مهم ترین شاخص برای تهیه نظام نامه از سوی طلاب و روحانیون موضوع این نظام ها است که باید مبتنی بر سند چشم انداز باشد و باید به این سمت حرکت کرده و توسعه علوم عقلی و فلسفی نیز در این راستا باید مود توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: کم کردن دوره های دروس و استفاده از روش های بهتر برای آموزشی باید استفاده شده و به نیازهای تبلیغی طلاب و بستر سازی برای تحول، زمینه سازی برای رفع شبهات دینی، موضوع تهذیب نفس از مواردی بوده که باید در بدنه حوزه ها به آنها توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی یعنی کار جامع است و در یک بخش خاص نمی تواند ملاک برای امتیاز بندی باشد، گفت: دروس تحصیلی حوزه های علمیه باید بازنگری شود و همچنین ساماندهی مدیران و اساتید باید مورد توجه قرار گرفته و سطح بندی مدارس علمیه نیز باید صورت بگیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: به حول و قوه الهی این کارها در حال انجام است، چرا که هم مدارس سطح بندی شده و در قالب مدارس عالی، خوب، متوسط و ضعیف تقسیم بندی شده و اساتید هم به همین شکل سطح بندی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: سطح بندی مدارس و مدیران مدارس علمیه یک امری لازم بوده و ما برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری باید به مدیران و اساتیدی که این ویژگی ها را دارند مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha