جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیامبر(ص)

حوزه/ مراسم جشن میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) جمعه و شنبه، ۲۶ و ۲۷ آذر‌ماه، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در جشن شب میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)،  حجت‌الاسلام و المسلمین حائری زاده، با موضوع بررسی سیره پیامبر اکرم(ص)، ساعت ۱۸ به ایراد سخنرانی می‌پردازد که مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این شب به شمار می‌رود.

همچنین مراسم ویژه جشن روز میلاد با حضور تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مدیران کشوری و استانی و زائران بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) به همراه مدیحه‌سرایی، سرود و شعر روز شنبه، 27 دی‌ماه، از ساعت 9:30 تا 11 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این ایام خجسته موضوعات وحدت اسلامی در سیره پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همچنین سیره زندگانی و شخصیت امام جعفرصادق(ع) با حضور اساتید مجرب در حلقه های معرفت و ویژه برنامه های پرسمان رضوی بررسی می‌شود.

بیان احکام و آداب زیارت از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم امام هشتم(ع) است، همچنین آموزش عمومی احکام با موضوعات نماز مسافر، نماز جماعت، روزه، خمس، احکام وضو و ... هر روز به غیر از ظهر جمعه در مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی(مدرسه پریزاد) ارائه می‌شود.

قرائت دعاهایی همچون زیارت جامعه کبیره، دعای کمیل، ندبه، مناجات‌خوانی، زیارت آل‌یاسین و دعای امام رضا(ع) برای امام زمان(عج) از دیگر برنامه‌های این ایام در حرم رضوی است که توسط مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) قرائت می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha