شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قوام شیراز، از برگزاری نشست بررسی اخلاق از دیدگاه نهج البلاغه و سخنان گهربار امیرالمومنین(ع) در این مدرسه خبر داد.

 حجت الاسلام سید اسماعیل قوامی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، گفت: به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه قوام شیراز و به جهت آشنایی محصلین این مدرسه با مسئله اخلاق و جایگاه آن در نهج البلاغه و سخنان گهربار مولای متقیان حضرت علی(ع)، نشست بررسی "اخلاق از دیدگاه نهج البلاغه" در این مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: این نشست روز یکشنبه 28 آذرماه ساعت 10 صبح با سخنرانی مدیریت این حوزه علمیه در فضای آموزشی مدرسه با حضور اساتید و معاونین اجرایی حوزه قوام برگزار خواهد شد.

استاد حوزه شیراز اظهار داشت: آموزه های اخلاقی حضرت علی(ع) در نهج البلاغه برای همه ی قشرها و به خصوص جوانانی که طالب علم حوزوی می باشند، حیات آفرین و زندگی ساز است.

حجت الاسلام قوامی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) با شور و دلسوزی وصف ناپذیر و در قالب کلمات و جملاتی، بیماری های اخلاقی، خطر آنها و راه های درمان را نشان داده است که حوزویان این مدرسه با تدبر و مباحثه در چنین نشست هایی به نتیجه خواهند رسید.

استاد حوزه شیراز گفت: طلاب شرکت کننده در این نشست با کلیات نفس اماره و شهوات، کبر و بیماری های مشابه و ... مباحث اخلاق آشنا خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه قوام شیراز در پایان گفت: در پایان این مراسم، از طلاب حاضر در جلسه نظر سنجی می شود و در صورت رضایت از برگزاری نشست، این برنامه به صورت سلسله وار و هفتگی در حوزه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha