پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
درس اخلاق

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه همدان با تاکید بر ضرورت الگو برداری از سیره علما، تصریح کرد:اگر به زندگی علما توجه کنیم متوجه می شویم که نباید به دینا وابستگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام محمد فراهانی علوی، در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، به اهمیت تذکر گفت: تذکر به امور دینی و آنچه دین مبین اسلام امر کرده است نباید فراموش شود.

وی در ادامه افزود: البته نحوه تذکر نیز مهم است و نسبت به افراد و سنخیت فهم آنها باید به این کار پرداخت، و در مرحله نخست از خانواده خود شروع کنیم، همانطور که در روایت آمده نتیجه تذکر اصلاح و آراستگی است.

حجت الاسلام فراهانی علوی با توجه به تذکر در نهان، تصریح کرد: تذکر در جمع سبب مزمت فرد می شود، همان طور که می بینیم افرادی که علاقه به معصیتی دارند، ولی دوست ندارند که آن مساله در جامعه آشکار شود.

وی ابزار داشت: دنیا مانند پلی است برای عبور به جهان آخرت و هیچ انسان عاقل و حتی غیر عاقلی زندگی خود را بر روی پلی که فقط برای گذر است بنا نمی کند، بنابراین باید انسان ها در این دنیا توشه راهشان را جمع آوری بکنند.

معون آموزش حوزه علمیه همدان گفت: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرمایند که هر انسانی یک نهایتی دارد و شما به نهایت خود(که همان اعمالی است که  انجام داده اید)منتهی می شوید.

وی اظهار داشت: آنچه که وظیفه است در دنیا آمادگی برای دیار باقی است و دنیا محل کشت و کار است و برداشت آن در قیامت است و به همین سبب  انسان دور اندیش باید رسد کند که خالقش از او چه خواسته است.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت تفکر در هدف خلقت خاطرنشان کرد: حتما برای خود زمانی را مشخص کنید و نسبت به مساله معاد و هدف خلقت تامل داشته باشید.

وی در پایان افزود: ما اگر به زندگی علما توجه کنیم متوجه می شویم که نباید به دینا وابستگی داشته باشیم؛ آیت الله ملا علی معصومی همدانی(ره) طوری در دنیا عمل کرد و خداوند متعال محور همه کارهای خود را قرار داد که هم اکنون نیز یاد او در خاطر مردم زنده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha