پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب

حوزه/ آموزش اندیشه های مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ در۴ بخش در قم برگزار می شود.

علی اصغر کارشناس در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» گفت: واحد آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس در رشته ها و موضوعات مختلفی دوره برگزار می کند که هر کدام بنا به مقتضیات، محاسن و متقاضیان خاص خود را دارد.
وی با اشاره به تنوع موضوعات گفت: رشته های قرآنی که به صورت غیر حضوری آموزش داده می شود، شامل آموزش روخوانی، درست خوانی، تجوید سطح یک قرآن ، ترجمه و مفاهیم، آموزش قرآن صاعد(زیارات، ادعیه )، آموزش ترجمه قرآن کریم، سیر مطالعاتی تفسیر قرآن با استفاده از کتاب "ذکر مبارک" و حفظ موضوعی قرآن در 3 بخش اعتقادات، احکام و اخلاق می باشد.
مسئول واحد آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(ع) اضافه کرد: درس نامه نهج البلاغه در 4 جلد و درس نامه صحیفه سجادیه و احکام عمومی نیز از دیگر رشته های غیر حضوری این مرکز می باشد.
کارشناس در ادامه با اشاره به ضرورت نیاز آشنایی زائرین و مجاورین با اندیشه های فرهنگی و دینی رهبران دینی خاطر نشان کرد: آموزش اندیشه های مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ در4 بخش شامل جایگاه و ابزار انتقال فرهنگ، قالب های فرهنگی، توسعه فرهنگی و کار فرهنگی و سیر تحولات فرهنگی در ایران و مبانی توسعه فرهنگی، در این بخش برگزار می شود.
وی اضافه کرد: سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در 18 موضوع و 21 جلد از کتاب های استاد از قبیل حماسه حسینی، امامت و رهبری، خدمات متقابل اسلام و ایران، انسان شناسی، مسئله حجاب، تعلیم و تربیت دراسلام و... از دیگر برنامه های آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس می باشد.
مسئول واحد آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: موضوع تربیت فرزند با استفاده از کتاب های مربوطه نیز از رشته هایی است که در این مرکز ثبت نام شده و ماهیانه آزمون آن گرفته می شود.
وی گفت: برای تمامی موضوعات و رشته ها کتاب های مربوطه معرفی خواهد شد و تمامی دوره ها به صورت غیر حضوری بوده و علاقه مندان به شرکت در این دوره ها می توانند به صورت حضوری مراجعه کرده و ثبت نام کنند و ماهیانه در آزمون شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره گواهینامه پایان دوره خود را دریافت کنند.
کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: موضوعاتی با عنوان اصول عقاید، اخلاق اسلامی در آینده نزدیک نيز به رشته های در حال اجرا اضافه خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha