سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آذر پیوند

حوزه/ استاد حوزه در نشست پژوهشی مدرسه علمیه امام حسین(ع)یزد گفت: پژوهشگران حوزوی می بایست همگام با پیشرفت های روز دنیا از ابزارهای پژوهشی جدید بهره مند شوند و ایجاد اتاق پژوهش مجهز به نرم افزارهای علوم اسلامی نور بای هر مدرسه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام جواد آذر پیوند، معاون پژوهش حوزه علمیه یزد در نشستی به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه سطح سه خواهران امام حسین(ع) یزد این هفته را و در پیش بودن میلاد نبی اکرم(ص) را تبریک گفت و اظهار کرد: آموزش به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست بلکه در هر علم و هر رشته ای نیازمند پژوهش هستیم.

وی بر ضرورت اهمیت تحقیق در اسلام اشاره کرد و افزود: اگر تحقیق و پژوهش صورت گیرد آن علم می تواند پاسخ گوی نیازهای روز جامعه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد تصریح کرد:  تحقیق و پژوهش مایه حیات علم است و در سایه آن مباحث علمی گسترش یافته و پر شاخ و برگ می شوند که در این میان علوم حوزوی و اسلامی نیز مستثنا نیست و می بایست پاسخگوی نیازهای فرد، جامعه و جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام آذرپیوند، خاطر نشان کرد: امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی در موضوعات گوناگون ضرورت تحقیق و پژوهش با سرعت مناسب را روشن می سازد و ابزارهای پیشرفته در هر علمی مسیر کار را برای دانش پژوهان آن عرصه، هموار ساخته است .

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد افزود: بدون شک حوزه علمیه همگام با پیشرفت های دنیا می بایست از ابزارهای پژوهشی جدید استفاده کند و زمینه را برای آموزش طلاب فراهم سازد که  وجود اتاق پژوهش مجهز به نرم افزارهای علوم اسلامی نور برای هر مدرسه ضروری است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha