چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تکفیری ها

حوزه/ عالم دینی ترکیه گفت: رهبران جوامع اسلامی باید با شناخت ماهیت اصلی دین و قرآن، بر مصالح بزرگ جامعه اسلامی تکیه کرده و روی مسایل کوچک و مسایل غیر دینی تمرکز نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر اصیل تورک، مشاور دولت ترکیه در زمان نخست وزیری نجم الدین اربکان، عصر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، عاقبت بسیاری از مردم و قوم ها را بیان کرده و این عاقبت را درس عبرتی برای دیگران و آیندگان قرارداده است.

وی افزود: همه علما با شناختی که نسبت به قرآن دارند به این مسئله اشراف دارند که هر انسانی علیه حکم خدا، حکمی ارایه دهد، از دین خارج شده است.

این عالم ترکیه ای تصریح کرد: عدالت یکی از مهمترین سنت هایی است که خداوند در روی زمینه بنا نهاده و از این رو هیچ کسی نمی تواند این سنت الهی را که مبنای زندگی انسان ها روی زمین است از بین ببرد؛ و کسی که این کار را انجام دهد از دایره دین خارج شده است.

وی گفت: هیچ مسلمانی نباید علیه خود و دیگران ظلمی روا داشته و هیچ استنباطی از احکام الهی، به کسی اجازه نمی دهد که این کار انجام شود.

آقای تورک خاطرنشان کرد: رهبران جامعه اسلامی باید با شناخت ماهیت اصلی دین و قرآن، بر مصالح بزرگ جامعه اسلامی تکیه کنند و روی مسایل کوچک و مسایل غیر دینی تمرکز نکنند.

وی افزود: امروزه گروهی علیه مکتب ناب اسلامی خروج کرده اند که مطالبی بیان می کنند و راهی می روند که هیچ کدام از بیانات قرآنی و نبوی آنها را تایید نمی کند.

این عالم ترکیه ای تصریح کرد: ما امروز در دنیایی زندگی می کنیم که دشمنان بسیاری بر علیه مکتب ناب دینی حرکت می کنند و می خواهند آن را از بین ببرند؛ از این رو ما مسلمانان برای حفظ این مکتب باید به مکتب نبوی و قرآنی که ما را برادر خواند رجوع کرده و برادرانه برای حفظ اسلام ناب حرکت کنیم.

وی گفت: برادران اسلامی آیینه هم هستند . باید صورت هم را به خوبی نشان دهیم و همچنین فراموش نکنیم که مسلمان هستیم و باید به هم کمک کنیم.

این عالم ترکیه ای تصریح کرد: خوشبختانه ایران همیشه برای حفظ این حیات اسلامی در بین مسلمانان پیشگام بوده است و از همه امکانات خود برای وحدت امت اسلام، استفاده کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha