جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 402507
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
۶کتاب

حوزه / انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) بسته کتابشناسی آن حضرت را ویژه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به علاقه مندان پیشنهاد و معرفی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازمشهد، هفت عنوان کتاب برگزیده که توسط این انتشارات در راستای الگوگیری جهت تعالی و خودسازی در خصوص شناخت سنت و سیره نبوی به چاپ و توزیع رسیده است، جهت بهره گیری مخاطبان در ایام رحلت پیامبر اعظم(ص) معرفی و پیشنهاد می شود.

کتاب «کلام جاویدان پیامبر اعظم(ص)» یکی از مجموعه کتاب های به نشر محسوب می شود که توسط علی اکبر اسماعیلی قوچانی گردآوری و خوشنویسی شده و مجموعه سخنان کوتاه نبوی است که استادانه خوشنویسی شده و تلاش دارد تا تعالیم و معارف انسان ساز را با روح هنر درآمیزد و به همین سبب نیز راهنمای خوبی برای هنرآموزان خوشنویسی به ویژه خط زیبای ثلث محسوب می شود.

«سیره نبوی» از دیگر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر درآمده و تلاش دارد تا با ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره پیامبر اکرم(ص) و همچنین زکر اشعار و نقل داستان های تاریخی، نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی رسول خدا داشته باشد.

کتاب «چهل حدیث از پیامبر اعظم(ص)» عنوان کتابی است که حسین ابراهیمی آن را به زبان شعر در آورده و توسط به نشر پنج نوبت تجدید چاپ شده است و طی آن چهل حدیث زیبا و گهربار از پیامبر گرامی اسلام جمع‌آوری شده تا قلب هایمان را با نور خود آسمانی کند.

«حکمت های نبوی» که توسط جواد محدثی نوشته و انتشارات آستان قدس رضوی تا کنون سه نوبت آنرا تجدید چاپ کرده است، ترجمه و توضیح چهل حدیث از پیامبر اکرم(ص) است که پس از ترجمه هر حدیث، شرحی کوتاه به آن اضافه شده تا راهنما و چراغ راه جویندگان حقیقت و سعادت در زندگی فردی و معاشرت های اجتماعی باشد.

همچنین مجموعه کتاب 6 جلدی رمان بلند زندگی «پیامبر» نوشته نقی سلیمانی و تصویرگری رضا مکتبی در بخش های پیش از تولد، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، میانسالی، کتاب «سکه ای به نام محمد(ص)» نوشته محمد پوروهاب و تصویرگری رضا مکتبی و همچنین کتاب «با علی یا علی(پیامبر(ص))» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان کتاب های داستانی مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان از سری کتاب های پروانه انتشارات آستان قدس با موضوع سنت و سیره نبوی می باشند.

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha