چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موزه ملی ایران

حوزه/ رئیس شورای فرهنگی موزه ملی ایران گفت: این تصمیم زمانی گرفته شد که رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی، از آنان خواستند تا از طریق منابع دست اول با معارف دین اسلام شوند.

حجت الاسلام لهراسبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با تبریک سالروز ولادت رحمه ‌للعالمین حضرت نبی‌اکرم(ص) و هفته وحدت، به برگزاری نمایشگاهی به مناسبت هفته وحدت و در محل موزه ملی ایران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن دین اسلام به بازدیدکنندگان اتباع خارجی، برپا شده است.

وی افزود: از زمانی که بنده در مجموعه موزه ملی حضور داشتم، شاهد این مسئله بودم که خیلی از توریست‌ها و بازدیدکنندگان خارجی برای مطالعه و آشنایی با قرآن کریم به ما مراجعه می‌کردند.

رئیس شورای فرهنگی موزه ملی ایران ادامه داد: در همین راستا با رایزنی ریاست محترم مرکز ارتباطات ریاست جمهوری توانستیم نسبت به ارائه قرآن مجید با ترجمه انگلیسی به بازدیدکنندگان خارجی در این مجموعه اقدام کنیم.

وی با اشاره به توصیه‌های ولی امر مسلمین به جوانان غربی و بازتاب بین‌المللی آن، افزود: این اقدام ما نیز در راستای تقویت همین موضوع انجام شد. چرا که رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی، از آنان خواستند تا از طریق منابع دست اول با معارف دین اسلام شوند، از این رو محتوی این نامه در کنار قرآن اهدایی به بازدیدکنندگان، در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام لهراسبی با بیان اینکه تبیین معارف قرآنی برای بازدیدکنندگان خارجی ضرورت داشت، گفت: در همین راستا با همکاری مرکز فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از یکی از مبلغین این مرکز جناب حجت الاسلام دکتر سید علی ساداتی که سابقه تدریس در جامعه المصطفی واحد شهر مانیل کشور فیلیپین را داشتند، دعوت کردیم با حضور در محل موزه ارتباط مستقیم کلامی با مراجعه کنندگان داشته باشند و توضیحات لازم را به آنان ارائه دهند.

رئیس شورای فرهنگی موزه ملی ایران در پایان با بیان اینکه رسول اکرم(ص) اساس وحدت در کل جهان است، اظهار داشت: ایجاد جنگ و خونریزی و تفرقه بین گروه‌ها و اتباع مذاهب مختلف جهان از اهداف دشمن است. در همین راستا یکی از راهبردهای ما در موزه ملی ایران تبیین سیره و سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) به مراجعه کنندگان می‌باشد، و اگر این تبیین به درستی صورت بگیرد هر کدام از این افراد می‌توانند مبلغ دین اسلام در کشورهای خود باشند.

گفتنی است نمایشگاه معرفی فرهنگ مسلمانان و سنت رسول گرامی اسلام(ص) به زبان انگلیسی با هدف آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان خارجی با معارف اسلامی تا روز شنبه در محل موزه ملی ایران ادامه خواهد داشت.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha