پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 402516
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
حجت الاسلام محمدعلی خسروی

حوزه/مدیر کل برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: اگر بی اخلاقی و نفسانیات بر مسلمانان حاکم باشد، شیعه و سنی در درون خود دچار اختلاف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه،حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، ظهر امروز در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت که در ارومیه برگزار شد، با اشاره به ویژگی های امت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: امت پیامبراکرم(ص) علاوه بر اقامه نماز، هیچ گاه کفار و مومنان را در یک ردیف نمی داند و علاوه بر آن دارای خط و مواضع سیاسی روشن در برابر دشمن و اخلاق اجتماعی هستند.

وی یکی از مشکلات مهم جامعه امروزی را نبود اخلاق حسنه دانست و بیان داشت: مسلمانان پیش از اینکه از دشمن و از آمریکا شکست بخوردند از نفس اماره خویش صدمه می‌بینند و در این باره بنا به فرمایش امام خمینی(ره)، هر چه سن انسان بالاتر می‌رود نیاز به تربیت بیشتری داشته و در این زمینه نفس، شیطان بزرگ و مبارزه با آن جهاد اکبر بوده و مبارزه با آمریکا نیز جهاد اصغر است.

مدیر کل برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه وحدت جامعه اسلامی زمانی محقق می‌شود که شیعه و سنی مسئله اخلاق را جدی بگیرند، افزود: اگر بی اخلاقی و نفسانیات بر مسلمانان حاکم باشد، شیعه و سنی در درون خود دچار اختلاف می‌شوند.

حجت الاسلام خسروی با تاکید بر اینکه باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هماهنگی امام جمعه ارومیه یک کارگاه مربی نهج‌البلاغه در آذربایجان‌غربی شکل دهد، افزود: در این صورت نتیجه و ثمره آن تا 10-15 سال آینده نمود می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین حسنی امام جمعه پیشین ارومیه از شخصیت‌های انقلابی کشور است، خاطرنشان کرد: در دوران گذشته اگر ایشان نبودند، ارومیه نیز مثل «حلب» سوریه امروزی به یک ویرانه تبدیل می‌شد.

مدیر کل برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت ارشاد در رابطه با آیت الله علی‌اکبر قریشی نیز اذعان داشت: ایشان نیز به عنوان مولف قاموس قرآن، از عالمان بزرگ و شخصیت های فرهنگی بسیار تاثیرگذار جامعه هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha