جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه طبس

حوزه / امام جمعه طبس گفت: دو نهاد حوزه و دانشگاه همچون بال هایی در آسمان علم و دانش هستند که با همراهی و همکاری در کنارهم می توانند سبب آرامش معنوی جامعه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان امام جمعه شهرستان طبس در  گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق (ع)،با اشاره به موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه،اظهار کرد:بر کسی پوشیده نیست که حوزه و دانشگاه، دو نهاد تاثیرگذار در جامعه هستند و این به این دلیل است که به لحاظ علمی و باورها،مردم به دانشمندان توجه می کنند و حوزه و دانشگاه مصداق دانشمندان جامعه محسوب می شود.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه،به معنای وحدت در  هدف  است،تصریح کرد:هدف این است که همگی به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل حرکت نمایند.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد:دو نهاد حوزه و دانشگاه همچون بال هایی در آسمان علم و دانش  هستند که با همراهی و همکاری در کنارهم  می توانند سبب آرامش معنوی جامعه شوند.

وی عنوان کرد:منظور از  وحدت حوزه و دانشگاه،وحدت در عرصه فعالیت های علمی،سیاسی و اجتماعی با حفظ هویت هریک از دو نهاد است.

وی از حوزویان و دانشگاهیان به عنوان بزرگان جامعه یاد کرد و افزود:  باید اتحاد بین حوزه و دانشگاه،به معنای واقعی وجود داشته باشد.

امام جمعه طبس وجود وحدت بین حوزه ودانشگاه را در کشور،به برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت:تسلط دشمنان در قبل از انقلاب،جدایی و تفرقه انداختن بین حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با تاکید بر این که اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید مورد غفلت قرار گیرد،ابراز  کرد:بزرگان زیادی همچون آیت الله مطهری و آیت الله مفتح در  این خصوص زحمت زیادی متحمل شده اند و شهید مفتح از جمله شهدایی بود که در بحث وحدت حوزه و دانشگاه توسط دشمنان به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha