جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمال هلباوی

حوزه/ یک عالم برجسته کشور مصر با تأکید بر این که مصر با راهبرد ایران برای حفظ حکومت سوریه موافق است، گفت: مبارزه با تکفیر یک مسئولیت تام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کمال هلباوی، عصر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، گفت: وقتی عالمان بزرگواری در این همایش با تکیه بر قرآن، بر وحدت تکیه می کنند، امید ما برای طی این مسیر بیشتر می شود.

هلباوی تصریح کرد: خوشبختانه مسیر وحدت بخشی در بین مسلمانان در جمهوری اسلامی ایران به خوبی و به بهترین شکل در حال انجام است ولی امیدواریم راهبرد ایران در این مساله به خوبی در دنیا منعکس شود.

استاد دانشگاه مصر گفت: امروزه راهبرد ایران در منطقه سوریه به خوبی در حال پیشروی است و السیسی رئیس جمهوری مصر نیز امروز این راهبرد را مثبت ارزیابی کرده و با آن همراه شده و با سوری ها نیز تعامل برقرار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مسایل ارزیابی دولت سوریه در عرصه داخلی شاید با ایران هم نظر نباشیم ولی با راهبرد ایران برای حفظ حکومت سوریه موافق هستیم.

وی افزود: با تمام مشکلاتی که در کشور مصر وجود دارد، خوشبختانه تروریسم نتوانست در مصر وارد شود و این مسئله، درس بسیار بزرگی برای دیگر کشورهای عربی و اسلامی است.

هلباوی تصریح کرد: امیدواریم الازهر و نهادهای علمی مصر، نقش بسیار بیشتری در برگزاری این همایش ایفا کند، زیرا باید از همه آن چیزهایی که برای دست یابی به وحدت لازم است، استفاده کنیم.

استاد دانشگاه مصر گفت: باید از خداوند بخواهیم که ما را در مقابل جریان های تکفیری همراهی کند؛ زیرا مبارزه با تکفیر یک مسئولیت تام اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha