شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمود ملکدار

حوزه / مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشورگفت: حوزه های علمیه همواره در مبارزه با استکبار جهانی پیشگام بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام  والمسلمین محمود ملکدار، امروز درهمایش منطقه ای فرماندهان و مسئولان بسیج حوزه های علمیه و مدیران مدارس علمیه استان های زنجان، گیلان و قزوین که در سالن اجتماعات شهید حسن پور برگزارشد به تقویت حوزه انقلابی در بین اساتید و طلاب مدارس علمیه اشاره و گفت:  علما و روحانیت حوزه های علمیه  ما همواره در زمینه های علمی، اجتماعی، سیاسی، مبارزه با طواغیت و نحله ها و گروه های انحرافی همیشه در این عرصه ها پیشتاز بوده اند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در زمان حیات خود با بسیاری از محرومیت ها مواجه شد و حتی در آغاز شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، و حالا در دفاع از حریم  ولایت شهدای ارزشمندی را تقدیم این نظام اسلامی نموده است.

وی به فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص حوزه انقلابی و انقلابی ماندن اشاره کرد و عنوان داشت: اگر حوزه را از انقلاب و روحیه انقلابی گری را از حوزویان جدا کنیم، دیگر حوزه هویتی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با اشاره به برخی ویژگی های انقلاب اسلامی، در پاسخ به کسانی که تصور دارند می توان بین حوزه و انقلاب فاصله انداخت، تصریح کرد: یکی از خصوصیات غیرقابل انکار انقلاب اسلامی، این است که تحولی عظیم در ارزش ها، نگرش ها، بینش ها و دانش ها در دنیا ایجاد و تفکر را متحول کرد.

اجرای طرح گفتمان ولايت

وی، برگزاری  دوره های بصيرت افزایی و آموزش بصیرتی طلاب در مقابل برنامه های  دشمنان در مدارس را یکی ديگر از مصوبات برشمرد و خاطر نشان كرد: طرح گفتمان ولايت از ديگر برنامه هایی است كه توسط شورای عالی مصوب شده و از ابتدای سال جديد تحصیلی در مدارس علميه در حال برگزاری است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور افزود: همان طور كه مقام معظم رهبری نسبت به انقلابی ماندن حوزه های علميه مطالباتی  را مطرح فرمودند، در حوزه های علمیه به راه های تقويت روحيه انقلابی توجه شده كه در اين زمينه از نظرهای مديران استانی حوزه های علمیه استفاده خواهد شد.

طرح آموزش نظامی طلاب

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با بيان اين كه آسیب های فضای مجازی در دو طرح گفتمان "ولايت" و "صادقين" مدنظر است، طرح شبكه مبلغان راهيان نور را یکی از برنامه های اجرا شده در سال جاری دانست و اظهارداشت: اميدواريم در آينده نزديك طرح آموزش  نظامی در قالب بسيج برای  همه طلاب برگزار شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha