شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه مسلمانان نسبت به معرفی سیره محمدی(ص) در جهان کوتاهی کرده‌ و باید منش ایشان را در عرصه بین المللی بر همگان بشناسانند.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تبریک هفته وحدت و با اشاره به راهکارهای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و چهره پیامبر(ص) در فضای بین‌المللی اظهار داشت: در این رابطه چهره پیامبر(ص) در قرآن کریم معرفی شده و با مطالعه آن می‌توان به سیره، منش و ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت پی برد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر پیامبری برای خویش معجزه‌ای دارد، افزود: بی‌شک معجزه نبی مکرم اسلام علاوه بر کلام وحی نیز«اخلاق حسنه» آن حضرت بود و می‌توان شرافت، شجاعت، مهربانی و قاطعیت حضرت محمد(ص) را در جهان بین الملل معرفی کرد.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) فردی بود که خصوصیات عالی انسانی و جامع آن در شخصیتش نمود داشته و به لحاظ حکومتی نیز فردی بود که با صلح، رحمت و دلسوزی رفتار می‌ کرد لذا می توان پیام صلح و دوستی حضرت محمد(ص) را جهانی کرد در حالی که مسلمانان نسبت به معرفی سیره محمدی(ص) کوتاهی کرده‌اند.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به وجود جریان های تکفیری و سلفی در منطقه و راهبرد مقابله با نقشه های شوم استعمار و استکبار افزود: باید به افکار عمومی دنیا نشان داده شود که جریان های تروریستی منطقه پوسته ای خشک و غیرواقعی از برخی آموزه های اسلامی را گرفته و آن را سپر خود قرار داده اند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پشت پرده گروه های تکفیری، استکبار جهانی قرار دارد، بیان داشت: باید به افکار عمومی دنیا ثابت شود که دشمنان اسلام جریان های تروریستی را برای بدنام کردن دین اسلام به وجود آورده اند.

وی اذعان داشت: باید در چنین شرایطی از تمامی مذاهب دنیا دعوت کرد که در نقطه ای جمع شده و با یکدیگر تبادل نظر کنند و به دنیا نشان دهند که تکفیری ها به ظاهر امر شعار«لا اله الا الله» سر می دهند اما مسلمان واقعی نیستند.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به تاثیر وحدت اسلامی در پیشگیری و نجات جهان اسلام از بحران های کنونی دنیا، تصریح کرد: بی شک تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته و با یکدیگر هم جهت باشند هیچ کس یارای شکست دادن جهان اسلام را نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha