شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اتحاد اسلامی- جهان اسلام - وحدت اسلامی

حوزه/ رئیس انجمن اخوت افغانستان، گفت: در داخل هر کشوری، قوانین و تشرعات شیعه و سنی از نظر فقهی به رسمیت شناخته شود و وحدت در عرصه های داخلی تقویت شود، زیرا دشمنان همیشه سعی می کنند از مسیر مذهب و کشمکش های فرقه ای ما را با هم درگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسام رئیس انجمن اخوت اسلامی افغانستان، عصر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: افغانستان امروز با حضور پیروان دو مذهب اسلامی، بیش از چهل سال است که در جنگ به سر می برد.

وی افزود: افغانستان کشوری است که توانست ارتش شوروی را از خاک خود بر خلاف تمام تصورات جهانیان بیرون کند و این عزت را به جهان اسلام هدیه داد.

رئیس انجمن اخوت اسلامی افغانستان تصریح کرد: شورای حکومت اسلامی افغانستان از عالمان نخبه اهل سنت و تشیع تشکیل شده و روی مسایل اساسی کشور از جمله وحدت کار می کنند.

وی گفت: در این شورا فعالیت های اساسی صورت گرفته است از جمله اینکه دین دولت را اسلام تعیین کرد و نام این دولت را جمهوری اسلامی قرار دارد و سپس بیان کرد که هیچ قانونی بر خلاف اسلام در افغانستان وضع نشود.

شیخ حسام عنوان کرد: این شورا قوانینی را تصویب کرد که در آن قوانین و تشرعات شیعه و سنی از نظر فقهی به رسمیت شناخته شود و وحدت در عرصه های داخلی تقویت شود، زیرا دشمنان همیشه سعی می کنند از مسیر مذهب و کشمکش های فرقه ای ما را با هم درگیر کنند.

وی افزود: دنیای اسلام امروزه، چند پاره شده است و مشکلات هر کشور متناسب حال آن ملت و کشور و جامعه است و به همین ترتیب باید روی مشکلات بحث کنیم.

رئیس انجمن اخوت اسلامی افغانستان تصریح کرد: تنش میان کشورهایی چون ایران و عربستان و همچنین پاکستان و افغانستان، پیامدهایی برای کشورهای اسلامی دارد و از یک سوی دیگر، اسراییل را آرام خواهد گذاشت.

وی گفت: کشورهای اسلامی دارای مشکلاتی هستند که شامل مشکلاتی چون نظامی، اقتصادی، علمی و... است؛ باید در همایش هایی چون همایش وحدت روی همه این مشکلات بحث کرد و فعالیت هایی برای رفع این مشکلات انجام شود.

شیخ حسام عنوان کرد: اگر امروز روی محور پیامبر بزرگ اسلام(ص) گرد هم آمده ایم، باید بگوییم که همین پیامبر(ص) روی عنصر خون، مال و آبروی مردم به ما سفارش کرده بود و به همین دلیل باید این عناصر را حفظ کنیم.

وی افزود: امروز درد یتیم و صغیر و بیچارگان افغانستانی، سوری، یمنی و...، مشکل و درد جهان اسلام است؛ باید در این جلسات و همایش ها از تشریفات روی گردانده و به زخم های مردم دوا بنهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha