جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حضرت آیت الله مظاهری زمینه ساز ترقی و افتخار حوزه های علمیه شدند، گفت: موسوعه آثار این مرجع تقلید بهترین سند علمیت ایشان و بستری برای بهره گیری جامعه علمی کشور از این آثار است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در حاشیه برگزاری کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری که در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: احساس قلبی بسیاری از روحانیون و مسئولان اصفهان این بود که یک ادای دِینی را به دلیل تلاش مجاهدانه و هجرت تاریخی حضرت آیت الله مظاهری بدهکار هستند.

وی تصریح کرد: این مرجع تقلید بیش از 20 سال است که به اصفهان هجرت کردند و زمینه ساز ترقی و افتخار حوزه های علمیه شدند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: بسیاری از شاگردان حضرت آیت الله مظاهری که از علم و معنویت معظم له بهره مند بودند، خواستار ابراز ارادت به این شخصیت جامع و کامل بودند و بر این اساس تصمیم به برگزاری این کنگره گرفتند، در حالی که این مرجع تقلید با تواضع همیشگی خود به این کار راضی نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی یکی دیگر از اهداف برگزاری کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری را احیای آثار و مجموعه نوشته های این مرجع تقلید عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه نوشته های معظم له به صورت پراکنده چاپ شده بود و بر این اساس به معظم له پیشنهاد شد که در قالب این کنگره، این آثار در قالب یک موسوعه گردآوری و به محافل علمی نظیر حوزه و دانشگاه ارائه شود.

وی تصریح کرد: در زمان کوتاهی موفق شدیم، 27 جلد از مجموعه آثار حضرت آیت الله مظاهری را چاپ کنیم و امیدواریم این اقدام، سرآغاز بهره مندشدن بیشتر جامعه علمی شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: مجموعه آثار حضرت آیت الله مظاهری قابلیت ارسال به حوزه و دانشگاه را دارد و این امر زمینه ساز شناخت قدر و منزلت علمی معظم له می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان خاطرنشان کرد: موسوعه آثار آیت الله مظاهری بهترین سند علمیت ایشان است و بستری برای بهره گیری جامعه علمی کشور از این آثار ارزشمند می باشد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha