شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمود محمدی شاهرودی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: دشمن در بستر فضای مجازی به دنبال از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی می باشد و مهمترین رسالت طلاب و روحانیون در برابر این هدف شوم، تقویت گفتمان انقلابی گری و جهاد کبیر است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام  والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، امروز در همایش مدیران و فرماندهان بسیج مدارس علمیه استان های گیلان، زنجان ، قزوین که در سالن اجتماعات شهید حسن پور برگزارشد به نقش مهم اساتیدو مدیران مدارس علمیه درنفوذ دشمنان به مدارس علمیه اشاره و گفت: امروز اساتید و مدیران مدارس علمیه  وظیفه بسیار خطیری در این خصوص دارند که  باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور ما به لحاظ فرهنگی و عقیدتی مورد تهاجم دشمنان قرار دارد اظهارداشت: با توجه به این هجمه دشمن، طلاب واساتید مدارس علمیه امروز  باید با رویکرد انقلابی موضع‌گیری صریح و روشنگری شفاف داشته باشند،  و اگر طلاب نسبت به  آنچه  امام خمینی (ره) مشخص کرده غفلت کنند به رسالت خود به خوبی عمل نکردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و  روحانیون کشور تصریح کرد:  در گفتمان‌های اخیر رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد کبیر را مکرر مطرح کرده اند، چرا که بحث نفوذ در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در جامعه مطرح می باشد، بنابراین از موضوعاتی که می‌تواند سد نفوذ دشمن شود بحث جهاد کبیر است.

وی با اشاره به اینکه  امروز کار کردن در عرصه جهاد فرهنگی مسئله‌ای بسیار مهم است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید دارند، اظهار داشت: دفاع از جان و ناموس مسلمانان بسیار ارزش دارد اما به همان میزان اگر کسی در جهاد فرهنگی موفق باشد و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب کار کند اجر و مزد او از کسی که در خط مقدم کار کرده کمتر نیست.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: امروز همه هجمه‌ها برای از بین بردن نظام است بنابراین باید تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط قوت و ضعف دشمن و  برنامه های آن‌ها را بشناسیم و در مقابله با آن‌ها طراحی و برنامه داشته باشیم.

وی به تقویت حوزه انقلابی اشاره وبیان داشت: تقویت روحیه انقلابی گری و بحث نفوذ مهمترین موارد گفتمان سازی شده در بیانات سه سال اخیر مقام عظمای ولایت بوده که معظم له این مساله مهم را به یک مطالبه و دغدغه جدی مطرح کردند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اظهارداشت:  انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است و اگر بنا باشد انقلاب حفظ شود باید از حوزه های علمیه در عرصه های مختلف دفاع کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور عنوان داشت: هجمه هائی که امروز به دین و ارزشهای انقلابی می شود با عصر امام خمینی(ره) تفاوت ها و پیچیدگی های فراوانی دارد که عبور از آن مستلزم آگاهی بخشی اعتقادی و بصیرت دینی است.

وی بیان داشت:  دشمن در بستر فضای مجازی به دنبال از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی می باشد و مهمترین رسالت طلاب و روحانیون در برابر این هدف شوم، تقویت  گفتمان انقلابی گری و  جهاد کبیر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی، حضور مبلغین و روحانیون را به اروهای فرهنگی نظیر راهیان نور و اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 10 هزار مبلغ و روحانیون را به کاروان های راهیان نور وهمچنین از مهر امسال تا امروز 4500 مبلغ آموزش دیده را همراه با دانش آموزان و دانشجویان به  کاروان های راهیان نور اعزام نمودیم که  تاثیر بسیار مثبتی در این خصوص داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha