شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام گوهری، لازمه دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه را وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست.

حجت الاسلام علی گوهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن این ملت و این کشور و حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازی، بدون اصطکاک با هم؛ یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه موجب وحدت علم و معنویت می‌شود، افزود: دو بال معنویت و علم در کنار یکدیگر موجب تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.

مسئول آموزش مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد وحدت بین حوزه و دانشگاه را شرط اصلی دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه دانست و گفت: باید گروه‌های کارشناسی تشکیل شوند تا زمینه‌ها و راهکارهای دستیابی به وحدت بین حوزه و دانشگاه را بررسی کنند چراکه دانشگاه برای حرکت در وادی علم نیاز به این وحدت دارد.

وی تصریح کرد : دانشگاه‌ها و حوزه‌ها هر دو باید نقاط قوت و ضعف خود را بازشناسی کنند و در نهایت دغدغه‌های مشترکی را که برای جامعه اصل است را در نظر بگیرند و براساس این وجه مشترک وحدت بین خود را شکل بدهند.

حجت الاسلام گوهری لازمه دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه را وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم به مرجع علمی منطقه تبدیل شویم باید این وحدت با حوزه‌ها شکل بگیرد. در واقع حوزه‌های علمیه در زمینه فرهنگ عمومی، سبک زندگی اسلامی، تدوین زندگی ایرانی- اسلامی عملکردهای خوبی دارند که با وحدت با دانشگاه‌ها می‌توان از این تجربیات استفاده کرد.

وی با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه وارد مرحله‌ جدیدی شده است، گفت: قبل از انقلاب طاغوت، رژیم پهلوی تلاش بسیاری کرد که بین عالمان دینی و جامعه دانشگاهی فاصله و شکاف ایجاد کند اما با شکل‌گیری انقلاب و روی کار آمدن نظام اسلامی نه تنها این شکاف‌ها و سوءتفاهم‌ها برطرف شد بلکه امروز شاهد هستم دانشگاه و حوزه همگام و هم‌قدم با هم برای پیش برد اهداف انقلاب و نظام تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام گوهری در پایان خاطرنشان کرد : روحانیت امروز می باید بیش از پیش از موانع وحدت حوزه و دانشگاه کاسته و راهکارهای لازم را عملی سازد تا از این رهگذر بتواند از کوشش های تحقیقی خویش در روند هدایت گری دینی نسل های کشور سود اندوزد و چشم انداز معارف قرآنی را به روی جوانان مشتاق تعالی اندیشه و زندگی بگشاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha