پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/امام جمعه شاهین دژ گفت: بی تردید استکبار جهانی از اختلافات به وجود آمده میان شیعه و سنی به نفع خود بهره می برد.

 حجت الاسلام نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران اقوام و مذاهب با یکدیگر وحدت داشته و با زندگی مسالمت آمیز خود مانع نفوذ دشمن شده اند.

 وی افزود: بی تردید اگر جهان اسلام به این باور برسند که  اسلام، دین رحمت و سازش بوده و علاوه بر آن پیروان مذاهب اسلامی به غرب پایبند نباشند می توانند از بهترین زندگی برخوردار شوند.

امام جمعه شاهین دژ، ضعیف النفس بودن برخی ممالک مسلمان را از مهمترین چالش های جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: این موضوع سبب نفوذ دشمن در آنها و آشفتگی این ممالک شده است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به تاثیر وحدت امت اسلامی در پیشگیری و نجات جهان اسلام از بحران های منطقه، افزود: بی شک تا زمانی که مسلمانان با یکدیگر متحد باشند هیچ نیرویی یارای نفوذ در آنها را ندارد و هم اکنون نیز خوشبختانه جهان اسلام به این باور رسیده که آمریکا دلسوز آنها نبوده و استکبار از اختلافات به وجود آمده میان شیعه و سنی به نفع خود بهره می برد.

امام جمعه شاهین دژ گفت: دشمن همواره از اتحاد و وحدت مسلمانان واهمه داشته و بی تردید اگر اتحاد واقعی میان آنها شکل گیرد آن روز، روز عزا و مرگ آمریکا و ایادی آنها است.

وی با ابراز تاسف از اینکه انگلیس در پی دو قطبی کردن ایران در مسئله برجام بود، اذعان داشت: این در حالی بود که توطئه آنان با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «من به مذاکرات خوش بین نیستم» خنثی شد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به راهکار معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و چهره پیامبر(ص) در فضای بین المللی بیان داشت: باید در دنیا نشان داد که حضرت محمد(ص) همواره در فکر مردم بوده و درد جامعه را داشت،با مردم به نیکویی و اخلاق خوش رفتار می کرد، بنابراین باید اخلاق حسنه ایشان را در جهان بین المللی به بهترین شکل تبلیغ کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha