جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ یک عالم اهل کشور بحرین، بر لزوم مبدل شدن جریان بیداری اسلامی به یک جریان مردمی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعید شهابی شب گذشته در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران گفت: امام خمینی(ره) گفتمان بیداری اسلامی را در ایران ایجاد کرد و ایران اسلامی نیز امروز این پروژه را در دنیا پیش‌برد. 

وی تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که تعهدات دینی کمرنگ شده و به خصوص افراد نخبه کمتر جرأت می‌کنند که خود را به این جریان بیداری متعهد بدانند و اینگونه خود را معرفی کنند. 

این عالم بحرینی بیان کرد: باید قبول کنیم که جریان لاییک و سکولار در کشورهای اسلامی در حال فعالیت است و به همین دلیل، ما هم باید روی مسئله بیداری اسلامی تاکید کنیم. 

وی با بیان اینکه مسئله آزادی امروز یکی از نیازهای بزرگ جهان اسلام است و این مسئله برای همه جوانان ما جذابیت دارد، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی مثل عنصر بیداری اسلامی با تکیه بر اسلام ناب نمی‌تواند ما را به این اهداف و به پیروزی برساند. 

این عالم بحرینی تصریح کرد: امروز شاهد نوعی عادی سازی روانی برای ورود آمریکا در جهان عرب هستیم و به همین دلیل نخبگان جهان اسلام باید مفاهیم آزادی و اسلامیت را با مبانی اصیل اسلامی در جامعه خود نهادینه کنند. 

شهابی گفت: مفهوم بیداری اسلامی باید به یک جریان مردمی تبدیل شود و نخبگان و علما باید این جریان را در کشورهای خود جاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha