جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ یک عالم اهل کشور یمن، با انتقاد از فراموشی ستم‌هایی که در حق مردم یمن رواداشته می‌شود، بر لزوم حمایت مردم و علمای جهان اسلام از این مردم ستم دیده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای سید محمد هادی، شب گذشته در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، گفت: باید به دنبال جریانی باشیم که مسلمانان را به جریان ناب اسلامی و خیر سوق می‌دهد. 

وی با بیان اینکه امروز امت اسلامی با یک واقعیت تلخ دست به گریبان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در یک وضعیت بسیار بغرنجی در برخی سرزمین‌های اسلامی به سر می‌بریم و دشمنان اسلام نیز از این جریان سوء استفاده کرده‌اند. 

این عالم یمنی با بیان اینکه دشمنان، ثروت‌های جهان اسلام را به غارت برده‌اند، گفت: به عنوان عالمان مسلمان، امروز بیش از هر روز دیگری باید به وحدت و همدلی پایبند باشیم تا در عملکرد خود، عظمت اسلام را ثابت کنیم. 

وی افزود: در این مسیر تنها با آگاهی درست از اسلام و پیاده کردن آموزه‌های اسلامی، می‌توانیم به عزت و عظمت اسلام دست پیدا کنیم. 

آقای هادی با بیان اینکه امروز در کشور یمن که تاریخ و تمدن قابل توجهی در اسلام دارد، با بد‌ترین وضعیت ممکن روبرو هستیم، گفت: متأسفانه در دوسال گذشته و تحت حملات نظامی ائتلاف آمریکایی-سعودی و داعشی، کشور یمن با بحرانی جدی روبرو شده و مردم آن در بد‌ترین شرایط به سر می‌برند. 

این عالم یمنی خاطرنشان کرد: دشمنان ما، از همه سلاح‌های کشتار جمعی برای حمله به یمن استفاده می‌کنند و بر آنان فرقی نمی‌کند که این حملات، زن و مرد یا پیر و جوان و کودک را از بین ببرد؛ آن‌ها حتی زندگی نوزادان و منابع مادی و زیرساخت‌های یمن را از بین می‌برند. 

وی گفت: امروز مردم یمن در یک جنگ ظالمانه به سر می‌برند که قطعا هیچ شریعتی آن را قبول ندارد ولی با تمام این مشکلات، ملت یمن به صورت متحد، در کنار هم ایستاده‌اند؛ ما ملت یمن در مقابل دشمنان واقعی اسلام خواهیم ایستاد ولی انتظار داریم که امت اسلام نیز، در کنار ما بایستند و از ما حمایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha