شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ عالم اهل سنت بر لزوم به رسمیت شناختن روز جهانی وحدت در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) تاکید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، احمد نظری سلام احمد، شب گذشته در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت مناسبت‌های دینی در جهان اسلام، اظهار داشت: به فرموده امام خمینی(ره)، این محرم و صفر بودند که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند. 

وی افزود: همچین می‌توان از الگویی چون میلاد پیامبر اکرم(ص) نیز استفاده کرد و جریان بیداری اسلامی را شکل داد و قطعا این مناسبت، بهترین فرصت و بهترین تریبون برای توسعه وحدت در جوامع اسلامی است. 

این عالم اهل تسنن با بیان اینکه در عرصه استفاده از مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) برای توسعه وحدت در جوامع اسلامی، باید فعالیت‌های عملی انجام داد، گفت: در این راستا باید چند ماه پیش از ماه ربیع الاول، جریان‌های تبلیغی ویژه این روز تشکیل شده و برنامه‌های خود را با رویکردی وحدت بخش دنبال کنند. 

وی گفت: در همین زمینه می‌توان کتاب واحدی در جهت تحلیل سیره پیامبر اکرم به وسیله موسسات علمی تدوین شده که به تمام زبان‌های اسلامی نیز ترجمه شود؛ در این کتاب باید تحلیل سیره پیامبر(ص) در زمینه جریانات صدر اسلام و مواجهه ایشان با موضوع تکفیر به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 

احمد سلام با بیان اینکه آسیب‌ها و آفات بیداری اسلامی در کشور‌های مختلف متفاوت خواهد بود، گفت: در یک کشور ممکن است فقر اقتصادی موجب این مسئله شود و در یک کشور دیگر نیز ممکن است، ازدیاد ثروت باعث این غفلت شود که در این رابطه می‌توان برخی کشورهای عربی را مثال زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha