پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عیدالشهدا در بحرین

حوزه/ روز گذشته مردم بحرین همزمان با سالروز عیدالشهدا در گلزارهای شهدای شهرها و مناطق مختلف حاضر شدند و بر مزار شهدای خود گل پاشیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مردم بحرین همزمان با سالروز عیدالشهدا در گلزارهای شهدای شهرها و مناطق مختلف حاضر شدند و بر مزار شهدای خود گل پاشیدند.

در این راستا مردم این مناطق از جمله السنابس در کنار پدران و مادران شهدا دسته های گل خود را به شهدای بحرینی به ویژه شهیدان هانی خمیس و هانی الوسطی به عنوان دو نماد شهدای انقلاب بحرین تقدیم کردند.

در مناطق دیگر بحرین مانند باربار و الدیه نیز شیخ علی بن احمد الجدحفصی با حضور در کنار مردم به تجلیل از شهدا پرداخت و در سخنان خود گفت: اگر ما ایستادگی و مقاومت کنیم، پیروزی نزدیک است.

تدادی از پدران شهدا نیز در این مراسم بر ایستادگی خود در برابر نظام ظالم آل خلیفه و مطالبه حق قصاص خون فرزندان خود و ضرورت ادامه دادن به راه شهدا تاکید کردند.

در منطقه الدراز نیز که همچنان تحت محاصره آل خلیفه قرار دارد مردم تصاویر شهدا را بر مزار آنها قرار دادند و گلزار شهدا را با گل و پرچم آذین بندی کردند.

اما مردم بحرین جشن شهدای خود را در حالی برگزار کردند که آل خلیفه نیز در این روز که نظام آن را "یوم الشهید" نامیده داغدار کشته های خود در تجاوز به مسلمانان یمن بودند.

فعالان سیاسی می گویند آل خلیفه این روز را یوم الشهد نامید تا گامی دیگر در راستای مبارزه با شهروندان انقلابی بردارد و از جایگاه و منزلت شهدای انقلاب بحرین بکاهد و از این طریق مردم را در زنده نگه داشتن عیدالشهدا بی انگیزه سازد؛ چراکه آل خلیفه سال ها است که برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha