جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر تاج الدین الهلالی

حوزه/ استاد دانشگاه الازهر مصر، بر لزوم توجه و حساسیت امت اسلامی، جهت مقابله با فتنه آینده داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تاج الدین الهلالی مفتی سابق کشور استرالیا، شب گذشته در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید خوشحال باشیم که ویروس ایدز زمانه ما یعنی گروهک داعش، در حلب و موصل در حال نابود شدن است. 

وی افزود: این حرف درست است که در مسئله نظامی بر علیه داعش، تقریبا پیروز شدیم، ولی باید این سؤال را بپرسیم که در این جریان نامبارک، چندین جوان ما شهید و چند جوان نیز جذب این جریان منحوس شدند. 

این استاد الازهر مصر، خاطرنشان کرد: وقتی با جوانانی که به داعش پیوستند صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها باور کرده‌اند که با این چنین جنایاتی می‌توانند به بهشت بروند. 

مفتی سابق استرالیا عنوان کرد: یکی از این جوانان که دانشگاه را ترک کرده و به داعش پیوسته است، بیان کرد که مصر و سایر کشورهای عربی را از شرک پاک می‌کنیم؛ وقتی از او پرسیدم که از چه طریقی این کار را انجام می‌دهید؟ پاسخی نداد تا اینکه چندی پیش این جوان را مشاهده کردم که می‌گفت، حقیقت برای من آشکار شد و متوجه شدم که سخنان حکمای ما درست نبود. 

تاج الدین هلالی گفت: امروز توطئه‌های دشمنان و داعشی‌ها رسوا شده، و در میدان نبرد شکست خورده‌اند ولی در حال حاضر تلاش می‌کنند، با تیم‌های خفته و زیر زمینی فعالیت کرده و به کشورهای اسلامی حرکت کنند که باید در این خصوص هشیار باشیم. 

وی افزود: جریان داعشی به شکل دیگری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و به همین دلیل این فعالیت‌ها باید به درستی رصد شده و جلوی جریان‌های تازه را بگیریم. 

مفتی سابق کشور استرالیا گفت: نباید اجازه دهیم این جریان همچنان به حرکت خود ادامه داده و جوانان آینده ما را قربانی تفکر پلید خود کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha