جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 	تصاویر/ سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -(۶)

حوزه/ یکی از علمای عراقی ساکن در انگلستان، با تأکید بر لزوم احترام به قوانین شهروندی هر کشوری که در آن ساکن هستیم، گفت: مسلمانان باید به قوانین کشورهای ثالث احترام بگذارند تا سوءبرداشتی برای مردم آن کشور‌ها ایجاد نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی العوصی، پیش از ظهر امروز و در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، در کمیسیون بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان، اظهار داشت: مسلمانان در کشورهای غربی، اقلیت هستند و باید این مساله را بپذیریم.

وی افزود: همیشه اقلیت‌ها با مشکلات بسیاری در کشورهای دیگر مواجه هستند، زیرا حقوق و موقعیت‌های سیاسی آن‌ها همیشه تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

این عالم عراقی ساکن انگلیس بیان کرد: مناقشه بسیاری میان فرزندان اقلیت‌ها با ساکنان اصلی کشورهای دیگر وجود دارد و بسیاری از این فرزندان نیز در آنجامعه ذوب می‌شوند و البته بسیاری از مردم هم این وضعیت را پیدا نمی‌کنند.

العوصی اظهارکرد: خوشبختانه بسیاری از مسلمانان در کشورهای غربی، با حفظ کتابخانه‌ها، و مراکز علمی، فرهنگی و ترویجی، و همچنین حسینیه‌ها و مساجد، اعلام حضور قوی می‌کنند.

این عالم عراقی ساکن انگلیس بیان کرد: یک اصل مهم در مهاجرت وجود دارد که باید قوانین کشور ثالث به خوبی تبعیت شود، نه اینکه با یک رفتار بد، مردم را به این وضعیت برسانیم که نسبت به ما سوءبرداشت داشته باشند.

وی گفت: یکی از مسایلی که باید به شکل جدی به آن بپردازیم آن است که چرا برخی از مسلمانان در جوامع دیگر ذوب می‌شوند؛ ما نباید در این جامعه ذوب شویم، ولی باید به قوانین شهروندی کشور ثالث نیز پایبند ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha