پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی

حوزه/ پیکر امام جمعه فقید سبزوار روی دستان مردم شهید پرور این شهرستان تشییع و برای تدفین در جوار بارگاه مطهر رضوی، به مشهد مقدس منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سبزوار، پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی، امام جمعه فقید سبزوار، ظهر امروز، در فضایی مالامال از حزن و اندوه، بر روی دستان مردم انقلابی و شهید‌پرور دیار سربداران، از مقابل مسجد چامع سبزوار تشییع و برای تدفین در جوار بارگاه مطهر رضوی، به مشهد مقدس منتقل شد.

پیکر امام جمعه فقید سبزوار، فردا شنبه همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم و امام صادق(ع)، در مشهد تشییع و سپس به خاک سپرده خواهد شد.

مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی ۲۷ سال امام جمعه سبزوار بود و با خطبه‌های اعتقادی و انقلابی خود، مردم این شهرستان سبزوار را می‌کرد.

آن مرحوم سال 1319 در روستای کیذور بخش ششتمد شهرستان سبزوار به دنیا آمد.

 وی از سال 1369 به عنوان امام جمعه سبزوار انتخاب شد و همزمان مدیریت حوزه علمیه این شهر را بر عهده گرفت و با جذب استادان و مدرسان در حوزه و گزینش طلاب جوان و مستعد به ساماندهی نظام تدریس دروس حوزوی در غرب خراسان پرداخت.

بازسازی مدرسه علمیه اهل بیت(ع) و توسعه آن، توسعه مدرسه علمیه مکتب نرجس ویژه بانوان طلبه، ساخت بنای یادبود شهدای گمنام، خرید و واگذاری 286 قطعه زمین برای ساخت مسکن طلاب، برگزاری کنگرۀ حکیم حاج ملاهادی سبزواری و کنگره آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری بخشی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ماندگار و موثر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در طول 27 سال امامت جمعه سبزوار هستند.

وی که همراهی با نهضت اسلامی را از سال 1350 با توزیع مخفیانه رساله توضیح المسائل و کتاب حکومت اسلامی امام­ خمینی(ره) آغاز کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت ائمه جماعات مشهد، حضور در جبهه های جنگ تحمیلی به منظور فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی، ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی، مسئولیت دادگاه انقلاب و عمومی پاسداران و دادگاه انقلاب ارتش در مشهد، ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح در خراسان و نیز سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین خندق آبادی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    0 0
    باسلام وعرض ادب:وتشکر به نظرمیرسد که متن فوق ویراستاری نشده:درسطر6 عبارت نویسنده حاوی معنی زشت وزننده ایست که مع الاسف حاوی توهین به مقام شامخ روحانیت ومردم خوب سبزواراست که از افتخارات والای سبزوار ومردمش همین بس که در دورانیکه تمام ایران پیرو مذهب اهل سنت بوده اند:لیکن سبزواریان به همراه اهالی قم وکاشان تنها دیاری بودند که ازابتدا پیرو مذهب اهل بیت بوده اند:سلام برسبزواروسبزواریان.باتشکر.
  • استاجی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
    0 0
    با سلام همه تون بدون تحقیق کار انجام میدین متولد روستای استاج بوده و تا 2 سالگی اونجا بوده و تغییر فامیلی داده