شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهل سنت

حوزه / همزمان با هفته وحدت، ۷۵۰ زائر اهل تسنن از ویژه برنامه های رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد ، همزمان با فرارسیدن ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت؛ محمد مصطفی(ص)، عاشقان اهل‌بیت(ع) از سراسر ایران برای برگزاری مراسم جشن و سرور و ابراز ارادت به ساحت مقدس غریب خراسان خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رسانند.

در بین عاشقان و زائران امام رضا(ع) حضور برادران و خواهران اهل سنت آن‌هم در زمانی که دشمن این‌ چنین بر طبل تفرقه بین شیعه و سنی در جهان می‌کوبد، بیانگر وحدت و همدلی شیعه و سنی در ایران اسلامی و زیر پرچم ولایت‌فقیه است.

در هفته وحدت سال جاری زائرانِ اهل تسنن زیادی به حرم مطهر مشرف شده و بر اساس آمارهای به دست آمده بیش از 750 زائر اهل سنت در ویژه برنامه های رواق دارالهدایه حضور یافته و از مولودی خوانی و سخنرانی های این رواق بهره­مند شدند.

در همین راستا 240 نفر از خواهران اهل تسنن خراسان جنوبی، هم در مراسمی پس زیارت امام رئوف(ع) از برنامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی و مداحی هادی الهی بهره مند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی در این برنامه با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام برای تمام بشریت است، گفت: اخلاق نیکو با خانواده، اخلاق نیکو با اصحاب، خلق جمیل با مردم، اخلاق خوش با دشمنان نادان و حتی حد نگه داشتن با دشمنان متعصب همه مصادیقی از اخلاق خوش پیامبر است که هر یک نمونه های عینی دارند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) با پیر و جوان و کودک خوش خلق بودند، از ایشان روایت است: «اَکرِمُوا أوْلادَکُمْ وَ أَحْسِنُوا آدابَهُم یُغْفَرْلَکُم؛ فرزندان خود را احترام کنید و آدابشان را نیکو بدارید که از رحمت الهی برخوردار شوید.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha