پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حبیب موسوی-مدیر حوزه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید به عنوان یک شعار رها شود، بلکه باید برای عملی کردن آن نیز تلاش کرد که البته وظیفه روحانیت نیز در این زمینه سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره تبریک سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، و با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: باید کرسی های آزاد اندیشی برگزار شود تا دانشجویان انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و بتوانند حرف دل خود را با مسئولان در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: برگزاری این کرسی ها می تواند زمینه پیشرفت در دانشگاه را فراهم کند و اتحاد بین دانشجویان و مسئولان را افزایش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه بر ضرورت تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: بدون شک با ایجاد همدلی و در کنار یکدیگر قرار گرفتن این دو نهاد علمی، زمینه رشد و تعالی کشور اسلامی ایران فراهم خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: در سایه وحدت حوزه و دانشگاه برکاتی نصیب این مرز و بوم شد که از جمله آنها می توان به انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی به استکبار ستیزی دانشجویان پیروی خط امام (ره) در دوره های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: پایبندی دانشجویان به آموزه های دینی و روحیه اسکتبار ستیزی باعث شد که آنان پیروزی های بزرگی برای ملت ایران اسلامی به ارمغان آورند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید به عنوان یک شعار رها شود، بلکه باید برای عملی کردن آن نیز تلاش کرد که البته وظیفه روحانیت نیز در این زمینه سنگین است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن علیه ایران اسلامی، گفت: دشمنان ما امروز دانشگاه ها را هدف قرار داده اند تا دانشجویان را منحرف و  اندیشه های غربی را بر آنان حاکم کنند.

وی با اشاره جایگاه والای شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی به عنوان منادیان وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: امروز دانشگاه های ما به مفتح، ها، مطهری ها و بهشتی ها زمان نیاز دارند تا در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه حوزه علمیه کرمانشاه برای جذب دانشجویان آمادگی دارد، گفت: تعدادی از تحصیل کرده های حوزه استان کرمانشاه امروز جذب دانشگاه ها شده اند و مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی و تدریسی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha