شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -(۵)

حوزه/ یک دانشمند مسلمان اهل کشور شیلی، با بیان اینکه تشکیلات منسجم و مشخصی در رابطه با مسلمانان در هیچ یک از کشورهای آمریکای جنوبی وجود ندارد، گفت: مسلمانان در کشورهای آمریکای جنوبی نیازمند حمایت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر موسی، امروز و در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، در کمیسیون بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان، اظهار داشت: حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور شیلی را مسلمانان سنی و شیعه تشکیل می‌دهند و در حال حاضر اکثریت مردم مسیحی هستند.

وی با بیان اینکه در کشور شیلی، مسجد و حسینیه وجود ندارد، گفت: اگر تشکل‌های مذهبی و مراکز دینی در این کشور وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم اسلام را توسعه دهیم.

این دانشمند مسلمان اهل کشور شیلی، اظهارکرد: در شیلی، به دلیل نبود یک تشکل بزرگ یا منسجم برای مسلمانان، بسیاری از افرادی که مسلمان می‌شوند، کم کم از حوزه دین و یا حداقل پایبندی به دستورات دینی خارج می‌شوند در حالی که ایجاد یک تشکل دینی برای مسلمانان بسیاری از این مشکلات را مرتفع می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مسلمانان ساکن در کشورهای آمریکای جنوبی با مشکلات بسیار زیادی از جمله پیدا کردن شغل مواجه می‌شوند، گفت: اگر یک تشکل مهم اسلامی در این کشور‌ها ایجاد شود، بسیاری از این مشکلات تا حد زیادی حل خواهد شد و به حقوق مسلمانان توجه بیشتری صورت خواهد گرفت.

دکتر موسی خاطرنشان کرد: البته افراد و شیوخی از جامعه مسلمانان کشورهای آمریکای جنوبی به مراتبی در این کشور‌ها رسیدند، ولی متأسفانه آن‌ها نیز نتوانستند برای مسلمانان این جوامع کار خاصی انجام دهند و اگر وضع به همین صورت ادامه یابد، با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر شاهد ایجاد معبد بهاییت در کشور شیلی بودیم که ۳۷ میلیون دلار صرف ساخت این معبد شد؛ این مساله بسیار ناراحت کننده است و ناراحتی مضاعف ما برای این است که چرا با وجود این شرایط، ما حتی یک مسجد بزرگ نداریم.

این دانشمند مسلمان اهل کشور شیلی، گفت: بسیار مهم است که عالمان مسلمان به این کشور‌ها بیایند و ما را در مقابل جریان‌هایی که دین جوانان ما را تهدید می‌کنند حمایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha