پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زهیر جعید

حوزه/ یکی از علمای اهل کشور لبنان، با بیان اینکه ابزار مهم توسعه وحدت در میان امت اسلام، رسانه‌های ارتباط جمعی هستند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از عالمان جهان اسلام که وحدت گرا هستند، فاقد رسانه قوی و منسجمی در کشورهای اسلامی بوده اما دیگران که از وحدت فراری هستند، رسانه‌های زیادی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ زهیر جعید، امروز و در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، در کمیسیون مساعی حمیده، اظهار داشت: بسیاری از علما در کشورهای اسلامی، خوی و روحیه وحدت گرایانه دارند، ولی متاسفانه همیشه در کشورهای اسلامی افرادی هم هستند که بر ضد وحدت تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه درجامعه الازهر و مراکز دیگر اسلامی، افرادی هستند که باید روی آن‌ها برای تقریب تلاش کرد و اجازه ندهیم افکار دیگری روی آن‌ها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در اندونزی یک حکم علیه شیعیان صادر شد که بنده خود به سراغ آن‌ها رفته و با صادر کنندگان حکم صحبت کردیم و تلاش شد که سوءتفاهم رفع شود.

این عالم لبنانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ابزار مهم توسعه وحدت در میان امت اسلام، رسانه‌های ارتباط جمعی هستند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از عالمان جهان اسلام که وحدت گرا هستند، فاقد رسانه قوی و منسجمی در کشورهای اسلامی بوده، اما دیگران که از وحدت فراری هستند، رسانه‌های زیادی دارند.

وی افزود: جمعیت عالمان وحدت گرا در جهان اسلام، باید سعی کنند یک کلیت مشترک را تشکیل داده و در هر مجموعه‌ای که می‌توانند تأثیرگذاری داشته باشند، حضور یابند، زیرا تا زمانی که عالمان وحدت گرا در مقابل گروه‌های تکفیری تلاش می‌کنند، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha