سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 	تصاویر/ سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -(۶)

یک تحلیل گر سیاسی افغان، هشدار داد: داعش برای حضور در آسیای میانه برنامه‌های وسیعی دارد و البته علمای اسلام می توانند نقش برجسته ای در مقابله با آنان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر اکبری، در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، در کمیسیون مساعی حمیده، اظهار داشت: خوشبختانه ایران اسلامی و رهبر انقلاب ایران، همه ساله همایش بین المللی وحدت مسلمانان را برگزار و بر وحدت جهان اسلام تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه خاطرات بسیار خوبی از کشورهای اسلامی و منطقه داریم زیرا در زمان اشغال افغانستان آن‌ها به ما کمک کردند، گفت: متأسفانه امروز جنگی که در افغانستان صورت می‌گیرد، جنگ نیابتی است؛ باید ریشه یابی شود که چرادر کشورهای اسلامی جنگ وجود داشته و مردم دراین بین قربانی می‌شوند.

این فعال سیاسی-اجتماعی کشور افغانستان گفت: عالمان جوامع اسلامی باید با صدور فتوا این مسایل را برای مسلمانان روشن کنند که مردم کشی، بمب گذاری و انتحار، هیچ جایی در معارف اسلامی ندارد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در شرایط کنونی، در هر رو ز، حدود ۱۰۰ نفر از مردم افغان کشته می‌شوند، گفت: روز به روز جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی به خصوص افغانستان توسعه می‌یابد و در این زمینه عالمان نقش مهمی برای کنترل این وضعیت دارند.

دکتر اکبری افزود: مردم افغانستان مشکلات بسیاری دارند و با وجود اینکه داد صلح بر می‌آورند، ولی متاسفانه کسی نیست، این صلح را ایجاد کنند؛ البته دشمنان ما، هیچگاه در مقام صلح، با ما صادق نبودند و فقط واژه صلح را وسیله‌ای برای طعمه قراردادن ما قرار می‌دهند.

این فعال سیاسی افغان در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: امروز داعش خطری بزرگ برای کشورهای منطقه و آسیای میانه است و قطعا در آینده مشکلات مردم در این منطقه بیشتر خواهد شد؛ هشدار می‌دهم که اگر به این مسئله رسیدگی نکنیم، این جنگ به سمت آسیای میانه خواهد رفت.

وی در پایان یادآور شد: در این بین همیشه از ایران راضی بوده‌ایم، زیرا همیشه به داد ما رسیده، ولی این فریاد در بسیاری از کشورهای دیگر، شنیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha