جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کمیسیون های سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -(۸)

حوزه/ با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان اسلام و سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اتحادیه زن و خانواده مسلمان در تهران تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جلسه کمیسیون زنان و خانواده مسلمان که با حضور تنی چند از اندیشمندان مسلمان کشورهای مختلف جهان در تهران برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون مذکور باید نسبت به گذشته نقش فعال تری را ایفا کرده و راهکارهای مناسب را در زمینه وحدت و مقابله با جریانهای تکفیری ارائه دهد.

وی افزود: این کمیسیون همچنین باید با تشکیل نشست های مستمر در کشورهایی که به  امور مسلمین اهمیت می دهند، فعالیتهای خود را توسعه داده تا بتواند به اهدافی که در اسلام بر آن تأکید شده، برسد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر ارزش زیادی که خداوند برای مقام زن قائل شده و همچنین تأکید بر نقش مهم زن مسلمان در عرصه اجتماعی، سیاسی، فکری و ... گفت: نگاه به زنان و دختران در خاندان بزرگ پیامبر اکرم(ص)، می تواند به عنوان الگو و اسوه مسلمانان در بین خانواده ها مطرح شود؛ در فقه اسلامی هم بر نقش زن در خانواده تأکید فراوان شده است.

آیت الله اراکی در ادامه گفت: ما از پیشنهادات و ابتکارات اتحادیه جهانی زنان مسلمان حمایت می کنیم و امیدواریم با اجرای این پیشنهادات، شاهد اثر گذاری مثبت آن در سطح جهان باشیم.

در اوایل این نشست، بانوانی از کشور افغانستان، پیراهن مخصوص روحانیت افغانستان را تقدیم آیت‌الله اراکی کردند و وی نیز آن را بر تن کرد تا نشانی از اتحاد مردم افغانستان با مردم ایران باشد.

خانم دکتر "طوبی کرمانی" دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، دراین نشست، ضمن تبریک به مناسبت آزادی حلب و با بیان این که این پیروزی با وحدت و مقاومت مردم و ارتش سوریه محقق شد، ابراز امیدواری کرد، جوانه های مودت و رحمت، همواره در دل مسلمانان، تبدیل به نهال و درخت شود.

وی در ادامه با یادی از شهدای شیعه و سنی فاجعه منا در سال گذشته از خانم "مرجان ناز قلیچی" فرماندار ترکمن که در فاجعه منا به شهادت رسید، تقدیر ویژه به عمل آورد و گفت: دشمنان بدانند که در ایران اسلامی، فرقی بین شیعه و سنی  نیست؛ در این کشور نه تنها مردان، بلکه زنان هم پست می گیرند و این جلوه ای زیبا از وحدت در ایران است.

خاطرنشان می شود، در ابتدای جلسه اتحادیه زنان و خانواده مسلمان، گزارش اتحادیه توسط دبیر کل قرائت و در ادامه بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع کمیسیون مطرح شد.

در ادامه این جلسه، صاحبان مقالات در سخنرانی های کوتاهی، تحقیقات خود را با موضوعاتی از جمله «جایگاه والای زن مسلمان در تمدن سازی توحیدی در تقابل با جریانهای تکفیری»، «نقش زنان در مقابله با ترویج خشونت توسط جریانهای تکفیری از طریق بدعت گذاری در احکام اسلامی»، «بررسی زمینه های تحقق وحدت عملی در سایه سار حضرت زهرا(س)» و ...، ارائه دادند.

در پایان این مراسم نیز، بیاینه ای قرائت و به تصویب اعضا رسید و در نهایت فیلم دختران ایزدی به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha