شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 402679
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
فضای مجازی

حوزه/ مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی موجود در فضای مجازی، حضور طلاب و روحانیون در این فضا، می تواند به این وضعیت سامان بخشیده و آنرا تا حدود ی اصلاح نماید.

رضا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه بحث فضای مجازی یک بحث واجب و عینی است، اظهار داشت: بحث فضای مجازی ، از دغدغه های مقام معظم رهبری است که توصیه فرمودند، باید طلاب و روحانیون در فضای مجازی حضور پیدا کنند و این وظیفه آنهاست.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه وظیفه آماده سازی زیرساخت های حضور طلاب در فضای مجازی را دارد، افزود: از باب بحث زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری و بحث آموزش طلاب، باید مدیریت حوزه طلاب را آموزش دهند تا آنها نیز وارد این فضا شوند و وضعیت فرهنگی آن را اصلاح کنند.

ابراهیمی پاسخگویی به شبهات و بیان معارف و محاسن کلام اهل بیت(ع)  را از جمله وظایف طلاب برشمرد و گفت: در این راستا فضای مجازی بهترین بستر برای این امر است چرا که ما یک زمانی رسانه ای مثل صدا و سیما و حتی روزنامه بین المللی در کشور هم نداشتیم، اما اکنون یک فرد به تنهایی می تواند یک رسانه جهانی را هدایت کند چرا که ما امروز بعضی از کانال هایی داریم که بیش از دو میلیون کاربر دارد و تنها یک فرد آن را مدیریت می کند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس طلبه ای که با علم فضای مجازی آشنا باشد به خوبی می تواند با حضور در این فضای مجازی از مبانی دینی دفاع کند و آموزه های دینی را ترویج دهد.

مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان، در پایان خواستار تغییر نگرش مدیران توسط اشخاصی که در زمینه فضای مجازی صاحب نظر هستند، شد و گفت: مدیران باید طلاب و روحانیون را به سمت استفاده از فضای مجازی سوق دهند چون فرصت های این بستر قطعا بیشتر از تهدیداتش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha