پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشن رضوی

حوزه / همزمان با هفدهم الربیع، سالروز ولادت با سر سعادت رسول الله(ص) و رییس مکتب جهان تشیع؛ امام صادق(ع) مراسم جشنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در این مراسم که آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، علمای اعلام، معاونان و مدیران آستان قدس رضوی، جمعی از مدیران لشکری و کشوری و خادمان و زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در آن حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حاج سعید قانع، ‌شال بافان الهی، از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف مناقب پیامبر ختمی مرتبت(ص) و امام صادق(ع) به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند و امجد ویسی از شعرای اهل تسنن و حمید رضا برقعی از شعرای آئینی نیز اشعاری را قرائت کردند.

در ادامه این مراسم با شکوه حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه بهترین معرف پیامبر(ص) قرآن است، ‌اظهار کرد: عصاره رسالت و شخصیت حقوقی رسول خدا(ص) به صورت قرآن کریم متجلی است و این چراغ، که خدای سبحان برافروخته هرگز خاموشی نمی شود.

وی افزود: قرآن رسول الله(ص) را با صفت «بشیر» و «نذیر» معرفی می‌کند، در فرهنگ اسلامى تبشیر و انذار هر دو بیانگر رحمت خداوند متعال هستند که گاه در پرتو ثواب و احسان جلوه مى کند و گاه در قالب کیفر و مجازات.

این خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به دنبال جمع کردن مرید برای خویشتن نبود، ‌بلکه ایشان به إذن خداوند مردم و تمام بشریت را به توحید و یکتاپرستی دعوت کردند.

حجت الاسلام حائری زاده پیامبر(ص) را سراج منیر معرفی کرد و گفت: وجود پیامبر(ص) همچون خورشید تابانى است که ظلمت‌هاى جهل و شرک و کفر را از افق آسمان روح انسان ها مى زداید.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن برای ضربه زدن به وحدت و انسجام امت اسلامی برنامه ریزی کرده است و دوست ندارد تا ملت های مسلمان با هم متحد باشند، ‌گفت: گروه های تروریستی و تکفیری نظیر داعش و وهابیت نیز با هدف ضربه زدن به اتحاد مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان امت های اسلامی راه اندازی شده و اکنون به دنبال تخریب چهره اسلام ناب محمدی هستند اما به شکرانه الهی با وجود مبارک رسول گرامی اسلام(ص) این هدف شوم آنها هرگز به سرانجام نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha