شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 	تصاویر/ سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -(۶)

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم توسعه فعالیت‌های زنان نخبه مسلمان در کشورهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اراکی عصر امروز در مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: ضعف نشاط فرهنگی، از مهم‌ترین مشکلات امروز زنان مسلمان است. 
وی افزود: خواهرانی که باید نسبت به نقش خود در جامعه واقف باشند، آن طور که باید و شاید به این نکته پی نبرده و نتوانستند ظرفیت‌های عالی درون خود را به کار گیرند. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارکرد: نقشی که یک زن مسلمان می‌تواند در حل مسائل و مشکلات فعلی جوامع اسلامی ایفا کند، نقشی بسیار ممتاز و برجسته است و کمتر مردی می‌تواند آن وظایف را انجام دهد؛ امروز زنانی در این مجمع حضور دارند که فعالیت‌های بزرگی انجام داده و این مساله می‌تواند برای دیگران الگو باشند. 
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی زنان دانشمند و فرهیخته بسیاری در دنیای اسلام حضور دارند که باید از ظرفیت‌های آنان در جهت حل مشکلات جامعه اسلامی استفاده کرد، گفت: حتی زنانی در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند که مفسر قرآن کریم هستند و برای مثال ایران اسلامی، چنین زنان دانشمندی را در درون خود جای داده و از آن‌ها حمایت می‌کند. 
آیت الله اراکی افزود: در این عصر مشکلات بسیاری در جامعه اسلامی وجود دارد که قطعا نقش مهم بانوان در حل آن مشکلات، بسیار مهم است؛ در این زمینه می‌توان با فعالیت‌هایی چون ایجاد مؤسسات خیریه و...، این توان و ظرفیت‌ها را بکار انداخت. 
وی با بیان اینکه امروز کشورهایی چون سوریه، عراق، یمن، فلسطین، می‌انمار و...، دارای مشکلاتی هستند که باید با یک تشکل واحد، به کمک این مردم برویم، گفت: زنان نخبه مسلمان جهان می‌توانند از ظرفیت‌های خود به حل مشکلات دختران و زنان این مناطق کمک کنند. 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: برگزاری جلسات خانگی قرآن و برنامه‌های خیریه، از برنامه‌هایی هستند که بانوان نخبه مسلمان می‌توانند به این برنامه‌ها نیز اقدام کنند؛ قطعا وقتی کودکان به همراه مادران خود، در این دارالقرآن ها حضور پیدا می‌کنند، انس بیشتری با قرآن پیدا کرده و می‌توانند راه خود را به خوبی طی کنند. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اضافه کرد: اجرای این پروژه‌ها نیازمند بودجه آنچنانی نیست، بلکه می‌توان با یک فکر ناب، بهترین برنامه‌ها را با بودجه‌های بسیار کوچک انجام داد. 
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز بانوان مسلمان باور ندارند که چه قدرتی دارند، خاطرنشان کرد: بانوان غربی که مقید به دین و معیارهای دینی نیستند، فعالیت‌های بسیاری در جامعه خودشان انجام می‌دهند، و در چنین شرایطی، بانوان فاضله پاک و مسلمان ما، باید تلاش‌های خود را بیشتر کنند. 
آیت الله اراکی در پایان سخنان خود تصریح کرد: هر خانواده‌ای که زن آن خانواده پاک سیرت و پاک دل باشد، فرزندان آن خانواده،‌در مسیر صحیح قدم بر می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha