شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه علمیه استان گفت: حوزه علمیه خراسان شمالی با کمبود شدید نیروی انسانی در بخش آموزشی و کادر اداری مواجه است.

حجت الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در حوزه علمیه استان استاد بومی نداریم که اگر استاد بومی خود استان در حوزه علمیه جذب شود، شاهد پیشرفت روز افزون این مجموعه آموزشی خواهیم بود.

وی همچنین خواستار جذب استادان سطوح بالاتر در حوزه علمیه استان شد و افزود: وجود اساتید بزرگ حوزه علمیه در سطوح مختلف و بالا مانع مهاجرت طلبه های این استان برای تحصیل در سایر استان ها شده که هم اکنون نیز این بزرگ ترین مشکل حوزه های علمیه این استان به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که با راه اندازی سطوح 2، سه و چهار و درس خارج فقه در حوزه علمیه استان مهاجرت طلبه ها به استان های دیگر کاهش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه مقطع سفیران هدایت هم در حوزه علمیه استان راه اندازی شده است، گفت: سطح 2 مقطع سفیران هم به یاری خداوند متعال در آینده نزدیک در این حوزه راه اندازی می شود.

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: مقطع سفیران هدایت به منظور تربیت مبلغ برای نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم برای مناطق مورد نیاز در حوزه علمیه طراحی شده است.

وی اظهار داشت: افرادی می توانند به مقطع سفیران هدایت راه یابند که از جوانان متعهد و دارای انگیزه الهی خدمت به دین باشند و مدرک دیپلم داشته باشند و در آزمون سراسری حوزه های علمیه امتیاز لازم را کسب و در مصاحبه و تحقیقات نیز پذیرفته شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: این افراد در مدت 5 الی 6 سال در علوم حوزوی چون: صرف، نحو، منطق، بلاغت، فقه و اصول تا بالاتر از سطح لمعه رشد کرده و در مباحثی مانند: تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، تاریخ و سیره حضرات معصومین علیهم السلام ، کلام اسلامی و شبهات، شناخت ادیان و فرق و شیوه های مختلف تبلیغی در حدّ نیاز یک مبلّغ دینی آموزش می بینند.

وی گفت: فارغ التحصیلان مقطع سفیران هدایت پس از آموزش های لازم تواناییهای مدیریت مساجد و امامت جماعت، بیان مسائل شرعی، موعظه و تبلیغ با توجه به نیازهای منطقه ای، اداره جلسات موالید و عزاداری معصومین علیهم السلام ، برگزاری جلسات آموزش و قرائت قرآن، اداره کلاسهای دینی و عربی مدارس آموزش و پرورش، راهنمایی و هدایت جوانان و نوجوانان در امور دینی، انجام وظایف اجتماعی مربوط به روحانیون را کسب می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha