جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه / عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش داشته و امنیت کشورهای اطراف نیز کمتر شده است؛ با وجود چنین شرایطی اما هر روز شاهد امنیت و اقتدار بیشتر ایران اسلامی هستیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با فرماندهان یگان حفاظت فرودگاه‌های کشورکه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواند و گفت: نیروهای امنیتی با روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، ایثار و اتکال به قدرت خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین(علیهم‌السلام)، امنیتی پایدار را در منطقه‌ای ناامن برای ایران اسلامی فراهم آورده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای حفظ امنیت دو رکن حضور فعال نیروهای خودی و کاهش تهدیدات، مطرح است؛ ابراز کرد: بر اساس علوم دفاعی و امنیتی، امنيت با میزان تهديدات رابطه مستقیم دارد و با وجود تهديد، امنيت مخدوش بوده و كاهش مي‌يابد؛ اما آیا اینکه امروز جمهوری اسلامی در اوج امنیت به سر می‌برد، دلیلش کاهش یا نبود تهدیدات است؟

وی ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش داشته و امنیت کشورهای اطراف نیز کمتر شده است؛ با وجود چنین شرایطی اما هر روز شاهد امنیت و اقتدار بیشتر ایران اسلامی هستیم، این موضوع دلیلش نه کاهش تهدیدات دشمن علیه این کشور، بلکه دلیلش هوشیاری، اقدام به موقع، ایثار و رشادت نیروهای امنیتی خودی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، تلاش همه نیروهای خدوم و مخلص انقلاب این بوده که اعرف معروفات که همانا اصل نظام اسلامی است، حفظ شود. همچنان که امام فرمودند: حفظ نظام اوجب واجبات است.

وی در ادامه بر اهمیت جایگاه توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) برای کسب نصرت الهی اشاره و تصریح کرد: قطعا نیروهای امنیتی فرودگاه‌های کشور با کارنامه درخشان خود در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، دارای علمی ارزشمند و تجربه‌ای گران‌سنگ هستند؛ اما باید مراقب بود که در کنار بهره از علم و تجربه، هیچگاه از جایگاه توسل به اهل بیت(علیهم‌السلام) غافل نشد، در بسیاری از عرصه ها اگر لطف الهی و عنایت حضرات معصومین(علیهم‌السلام) نبود، امروز ما دچار آسیب شده بودیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به موضوع حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در پروازها، خاطر نشان کرد: فضای توجه به ارزش‌ها و جلوه‌های انقلابی باید در فرودگاه‌های کشور حاکم و فضای پروازهای کشور باید تجلی ارزش‌های اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان با بیان اینکه گاهی صرف حضور نیروی حفاظت در یک پرواز می‌تواند فرصت هنجار شکنی را از عده‌ای معدود فرصت طلب بگیرد، به نیروهای یگان حفاظت فرودگاه‌های کشور توصیه کرد: تلاش کنید تا علاوه بر امنیت فیزیکی، امنیت اخلاقی و ارزشی پروازها نیز حفظ شود.

در ابتدای این دیدار سردار صفرعلی موسوی فرمانده یگان‌های حفاظت فرودگاه‌های کشور، گزارشی اجمالی از عملکرد مجموعه متبوع خود در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه و با اشاره به صدور فرمان مستقیم حضرت امام خمینی(ره) در سال 63 مبنی بر واگذاری ماموریت امنیت پروازها به سپاه پاسداران، خاطر نشان کرد: یگان حفاظت هواپیمایی، حلقه اتصال صنعت هوانوردی با نیروهای اصیل انقلاب است و در پرتوی کوشش نیروهای خدوم این یگان، پروازها کشور با امنیت کامل انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha