جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر اسماعیل ایدنی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز

حوزه/ دکتر ایدنی، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه سبب کمال جامعه می‌شود، گفت: این دو بال پیشرفت جامعه باید روز به روز تلاش کرده و بسترهای لازم برای شکوفایی عرصه‌های گوناگون علمی را فراهم آورند.

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حوزه و دانشگاه را دو بال تحقق جامعه متعالی اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که تحقق علم و فناوری سبب شکوفایی جامعه از حیث علمی می‌شود، تحقق اسلام ناب محمدی نیز موجبات کمال یافتن مردم را نیز به همراه دارد که هر یک از آن‌ها به‌تنهایی آن کارآمدی لازم به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه سبب کمال یافتن جامعه می‌شود، افزود: خوشبختانه با سابقه‌ای که دانشجویان و طلاب این مملکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، می‌توان حدس زد که در آینده نیز، همراه ماندن این دو بال آثار و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه علم‌آموزی و منابع، تنها محدود به علوم تجربی نیست، تصریح کرد: امروز با بحرانی که در جهان غرب به وجود آمده بیشتر پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که علم‌گرایی با تکیه بر دانش تجربی تا جایی مضر است که می‌تواند بحران و بن‌بست‌هایی جهانی در زمینه اخلاق و معنویت ایجاد کند، کما اینکه هم‌اکنون این مسأله شکل گرفته است.

ایدنی، با اشاره به ضروریات نظام اسلامی ایران، گفت: امروزه شاید با تکیه بر علم و فناوری‌های علمی جامعه‌ای به رشد نسبی اقتصادی رسد، اما هیچ‌گاه این جامعه آینده درخشانی نخواهد داشت؛ ولی خوشبختانه در نظام اسلامی ایران پاسخ به نیازهای وجودی انسان در حوزه علمیه تأمین شده و جهانیان شاهد پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های گوناگون علمی هستند.

وی ادامه داد و گفت: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در کنار عرصه‌ای علمی و تجربی به راحتی می‌توانیم از منابع دیگر معرفتی نیز بهره‌مند شویم و اعلام می‌کنیم آماده همکاری کامل با نهادهای دینی و معرفتی را داریم و إن شاءالله نیز خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: این دو بال پیشرفت جامعه باید روز به روز تلاش کرده و بسترهای لازم برای شکوفایی عرصه‌های گوناگون علمی را فراهم آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha